Oppskrift: Mango og jordbær smoothie

For et par måneder siden ble blenderen min ødelagt, og i dag fikk jeg endelig kjøpt meg en ny en. Må bare si WOW, det er virkelig forskjell på blendere. Jeg trodde min forrige var helt grei. Men den nye viser virkelig at den gamle var helt bånn i bøtta, for den nye var sinnsykt bra! Det tok bokstavelig talt 1 minutt mikse alt sammen, og det var med frosne jordbær. Så stor tommel opp for min nye blender Wilfa BL 1200. Den var litt dyr (900,- kr), men den var verdt pengene! 

Etter at jeg hadde kjøpt blenderen stakk jeg innom butikken og kjøpte masse frukt og juice. Så nå skal jeg virkelig få lagd masse smoothies! Prøvde ut en ny blanding i stad, og det ble utrolig godt! I denne blandingen er det proppfullt med C-Vitaminer og Antioksidanter, og masse annet som er bra for kroppen! Smoothie er genialt å ha med når man skal på skolen om morgenen, eller som noe å fyse på på kvelden. 

Til denne smoothien trenger du:

♥ 1 moden mango

♥ 2 appelsiner

♥ 400 gram frosne jordbær

 

Skrell mangoen og appelsinene, og kutt de opp i biter. Sleng alt oppi blenderen og miks det sammen! 

Blandingen blir ca 1 liter med smoothie. Så man kan godt halvere blandingen hvis man skal ha til en person.

41 kommentarer

Siste innlegg