Pannekaker til frokost

God søndag ♥ Nå som jeg har vært syk har jeg fått skikkelig dilla på pannekaker. Det er jo så godt og lettvint! I tillegg er det perfekt å varme opp dagen etter og ha som frokost/lunsj da. Eller ha med som niste på skolen. På morgenen i dag lagde jeg meg pannekaker, og det er så utrolig godt hvis man har jordbær ved siden av også! Har aldri tenkt over det før i dag morres, hehe. Siden det er lenge siden jeg har delt oppskrifter med dere på bloggen så kan jeg dele oppskriften jeg bruker 🙂 

Du trenger (denne oppskriften gir ca 6 pannekaker):

♥ 3 dl hvetemel (bruk grovt mel hvis du vil gjøre pannekakene sunnere).

♥ 1/2 ts salt

♥ 6 dl melk

♥ 3 egg

♥ 3 ss smeltet smør (jeg bruker smør, ikke margarin.  

 

Bland alt sammen i den rekkefølgen de står i. Stek pannekakene på middes varme. Trikset for å få perfekte pannekaker er å være tålmodig! 

 

Håper det smaker 🙂

31 kommentarer

Siste innlegg