15 Days challenge: Day 10

 

  Day 10: Din mening om din egen kropp, og hvor komfortabel du er med den

Nå om dagen er dette med kropp et veldig omdiskutert tema. Er man tynn fordi man trener og spiser sunt, blir man kalt et dårlig forbilde og man får høre at man setter usunne mål for andre jenter/kvinner. Men hvis man veier litt ekstra, later seg på sofaen hele dagen og kvelden, mens man stapper handa godt ned i potetgullet, så blir man hyllet, og rost fordi da er man et godt eksemplar av en kvinne! Personlig syns jeg dette er så på trynet at det ikke finnes grenser. Jeg syns at så lenge man spiser sunt og trener regelmessig, så er man et godt forbilde, og et sunt menneske. Uansett hva man skulle veie.

Selv er jeg veldig komfortabel med min egen kropp, men jeg har ikke alltid vært det. Jeg har trent mye de siste 2-3 årene, og jeg har jobbet mye med min egen psyke for å bli komfortabel med min egen kropp. Jeg har aldri vært av det overvektige slaget, men heller av det tynne. Jeg kan fortsatt huske når jeg gikk på badestranda og gutter skrek “Spis litt mer mat a! Jævla anorektiker”. Koselig? Nei. Jeg har aldri hatt noe spiseforstyrrelser. Men helt fra jeg var liten har jeg alltid vært både lav og tynn, og den minste i vennegjengen. Så jeg har alltid fått høre at jeg var mindre enn andre, og ikke på en positiv måte. Så jeg fikk et ganske dårlig forhold til min egen kropp. 

Det var først når jeg begynte som modell at jeg ble ok med min egen kropp. Da så jeg på det å være slank som en positiv ting, og i tillegg begynte jeg å trene. Nå har jeg trent 2-3 år, og jeg begynner endelig å bli fornøyd med min egen kropp. Selv om det selvfølgelig er noen ting jeg er misfornøyd med, og som sitter igjen. Men det kommer nok til å gå over. Jeg gjør i alle fall det jeg kan både fysisk og psykisk for å være komfortabel i min egen kropp. For er det èn ting som er helt jævlig, så er det å være i en kropp man ikke kan fordra. 

33 kommentarer
    1. Bra sagt!
      Du har fin kropp, du er tynn og flink til å være sunn og trene. Ingen skal få lov å si noe annet da kommer jeg og biter av dem hode 😉 Og du er så pen at det er nesten litt urettferdig, men jeg vet jo at vi skal være fornøyd med oss selv så ja..
      Elsker bloggen din <3

    2. Du får det til å høres ut som om alle som ikke er syltynn og har litt ekstra på kroppen ikke prøver å gjøre noe med det.
      Herregud, du som er et stort forbilde for unge jenter burde kunne ordlegge deg på en bedre måte. Greit nok det du skrev, men du burde også ha presisert at det er ikke slik at alle som er feit later seg gjennom hele dagen. Og det med de tynne, at det ikke alltid er deres feil. Folk er forskjellige. Jeg er selv overvektig. Jeg kan faktisk ikke noe for det. Jeg trener 4 ganger i uken, og spiser like mye som alle andre.
      Og jeg har hatt spiseforstyrrelse. Slutta helt å spise. Da ble jeg litt tynnere. Men ikke noe stor forskjell..
      Jenter som er syltynne kan heller ikke noe for det at de ikke kan legge på seg. Er så mange faktorer enn det du nevner her.
      MEN dette er ikke ment som noe negativt mot deg. Jeg personlig digger deg! Jeg har brukt mange av dine treningsøvelser i mitt treningsprogram. Jeg digger personligheten din som kommer gjennom i bloggen. og du er en utrolig nydelig jente.

    3. …: Mulig du oppfatter dette innlegget på en annen måte enn hva det er ment til å oppfattes som. Jeg mener absolutt ikke at alle overvektige ligger å later seg på sofaen og spiser junk 24/7. Tvert imot! Jeg skrev “Jeg syns at så lenge man spiser sunt og trener regelmessig, så er man et godt forbilde, og et sunt menneske. Uansett hva man skulle veie.” for å summere opp at det er ikke vekten som bestemmer om man er sunn eller ikke 🙂

      Men koselig å høre at du har brukt flere av mine treningsøvelser i ditt treningsprogram. Lykke til videre med treningen 🙂

    4. Men du? Kan du linke til noen bra bareMinerals produkter?..
      Er så vanskelig og finne fram
      versåsnill♥

    5. Du har utroli fin kropp! jeg og er ganske tynn og jeg får noen ganger kommentarer som, jævla anoreksia og andre kommentarer, det er jo feil og vere feit og det er feil og vere tynn!

    6. Hei!
      Jeg har det akkurat som deg, sånn som du skriver at du hadde det.
      Jeg blir også kalt for tynn, spikeren osv. Det er ikke gøy og går veldig utover selvtillitten min. Når jeg får høre at du også har hatt det sånn, håper jeg at jeg blir like pen. Jeg prøver og legge på meg, men det skjønner ikke folk. Selv om man er naturlig tynn, betyr det ikke at man har anorexia elns.
      Tusen takk for dette innlegget, du er nydelig <3
      Ikke la noen skrive noe annet.
      Klem meg<3
      Forresten om du snart skal ha en svar på spøsmål runde, hvor høy er du?

    7. Så bra at du klarer å få noe positivt ut av å ha opplevd noe sånnt. Du er et bra forbilde! Selv sliter eg veldig meg hva jeg synes om kroppen min, og spesielt nå som det er så mye snakk om trening og det å spise sunt, siden jeg ikke er den minste jenta i klassa på tross av riktig mat og mye aktivitet. Håper alt blir bra for deg! 🙂

    8. Ja hvorfor har det blitt slik tro? Jenter med former og litt ekstra på kroppen har blitt rakka ned på og mobbet for deres vekt MER enn de slanke i fler år nå?Personlig synes jeg begge deler er helt forferdelig for man har så mange andre verdier som bør bli satt før kropp. Og tror du misforstår veeeldig, mennesker som trener og spiser sunt er forbilde for de fleste både overvektig/slanke, fordi de vil faktisk gjøre noe med kroppen sin. Jeg synes ditt syn på kropp er ganske så merkelig, eneste jeg ser du skriver om er hvor krenket du har blitt over din slanke kropp, vel, det er fler folk der ute som sikler etter din kropp enn en overvektig sin. Grunnen til maset på former nå er fordi enkelt og greit; alle kropper burde bli akseptert, ikke bare slanke kropper, men også kropper med former. Forstår hva du mener, men synes noen ganger det du skriver virker veldig krenkende for oss som har litt mer på kroppen. Alle kropper er like fine, uansett.

    9. idk om jeg tror så mye på det at noen slengte anorektiker etter deg, i og med du ikke er den “tynneste” i verden. du har en sunn og fin kropp og av alle bildene jeg har sett av deg, har du aldri slått meg som undervektig.
      og om noen faktisk har slengt det etter deg, vet de obv ikke hvordan en person med anoreksia ser ut.
      til alle som absolutt skal misforstå, jeg kaller ikke stina feit eller slenger hat til henne. det er en fakta at hun ser laaaaaaaaaangt unna ut å være anorektiker.=))))))

    10. Du er nydelig, uansett om du trener eller ikke! Men det er selvfølgelig viktigst å være fornøyd med seg selv, som du skriver. Du er en stor inspirasjonskilde, ikke bare for meg, men for flere hundre jenter, det skal du vite. Elsker bloggen din 🙂

    11. Du har etter min mening; drømmekroppen! Jeg kunne drept for den kroppen der! 😛
      Har faktisk veldig lik fasong sånn egentlig, men må nok trene mer for å komme dit du er.
      Nå er jeg snart tobarnsmor også da, så det setter jo sine spor på kroppen siden jeg har vært steinsjuk i begge svangerskapene.. uansett! Utrolig nydelig er du, og har all grunn for å være fornøyd med deg selv og kroppen din 🙂

    12. Cindy: Tusen takk 😀 Ja, å få barn er virkelig ikke bare-bare. Spesielt når du har blitt veldig syk i begge svangerskapene. Da er det veldig hardt å komme tilbake i formen igjen. Men lykke til den nye lille 🙂 Håper du blir i bedre form når svangerskapet er over! 🙂

    13. Det er for dumt at det er sånn at alle skal hylle dem som er overvektige. Jeg syns begge deler kan være pent. Noen kler å være lubben, noen kler å være vanlig og noen kler å være tynne…
      Du er aldeles nydelig!

    14. Tusen takk Stina, hyggelig du svarer på kommentarene dine 🙂
      Nei, man mister endel muskelmasse og kondisjon når det er sånn – men har en stor tro på at jeg skal klare å trene meg opp etter fødselen. Har hvertfall ikke lagt på meg som mange sliter med når de går gravide, og det er et godt utgangspunkt 😉

    15. Veldig bra skrevet av deg! Du har en helt sykt fin kropp! 🙂 Digger bloggen din, er innom hver eneste dag! 🙂 Med mange hilsner fra en fast leser!! 🙂

    16. Du er mitt forbilde !Takk! Har aldri likt min kropp så prøver og trene litt men er mye aktiv og spiser sunt men sliter med og gå ned? :(!!!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg