hits

25 tips som booster treningsmotivasjonen!

Er det n ting jeg elsker gjre, s er det trene. Den herlige flelsen nr man klarer gjre det akkurat litt bedre enn sist p trening, er helt fantastisk. Man merker at man orker mer, og humret blir bedre. I tillegg blir det lettere konsentrere seg, og da gjr man det mye bedre p skole og jobb. Men noen ganger er det veldig vanskelig huske p alle disse fantastiske fordelene med trening, spesielt nr tv'en og godteriskla virker mer fristende. Da trenger man virkelig en god dose med inspirasjon!

Her er mine tips:

- Ikke sammenlign deg selv med andre, spesielt ikke syltynne modeller. Se heller p hvor langt du selv har kommet, og hva du har ftt til s langt!

- Sett deg ml, og gjennom fr de! Lag kortsiktige og langsiktige ml. Eksempel p kortsiktig: Gjennomfre x antall treningskter denne uken. Eksempel p langsiktig: Klare lpe x antall kilometer sammenhengende.

- Du er mer produktiv og tenker kjappere hvis du trener

- n et ml, for eksempel lpe x antall km eller lfte x antall kilo p gymmet booster din mentale styrke.

- Nr man trener utlses det endorfiner i hjernen som gjr deg lykkelig. Trening=Lykke

- Man sover mye bedre nr man har trent.

- Mange opplever at de fr mindre stsug, s det er lettere holde seg sunn.

- Tren med andre. Nr man trener med andre kan man heie p hverandre. I tillegg er det lettere holde treningsavtaler med venner, enn uten.

- Varier treninger. Dersom man bare skal trene styrke p samme mte, eller bare lpe kan man bli lei etterhvert. Meld deg p en yogatime, ta deg en fjelltur eller samle noen venner og spill fotball.

- Svn er utrolig viktig for treningen. Pass p alltid sove ca 7,5 timer hver natt, hverken mer eller mindre. Fr pleide jeg ha en utrolig drlig vane med sovne med en gang jeg kom hjem fra skolen. Men det eneste jeg fikk ut av det, var at jeg bare ble enda trttere. Det man heller kan gjre er ta seg en tur ut eller p treningsstudioet. Man trenger ikke ha en beinhard kt, men tar en rolig en for vkne opp igjen! Da kommer du ogs til merke at det er lettere sovne igjen p kvelden!



- Tren noe du liker, og til de tidene du liker. Jeg er det type mennesket som liker jogge om morgenen, og trene styrke p kvelden. Noen er morgenfugler og str klare p studioet klokken 06:00 p morgenen, mens andre liker vre der 18:00. Det er helt opp tildeg hva du vil! Det samme gjelder treningsmetode. Tren noe du liker, og ikke vr redd for prve ut nye ting!

- Gjr det beste du kan utifra dagsformen. Noen ganger er det veldig lett tenke at man er litt sliten og vondt i hodet, s da dropper man treningen. Men da er det beste ta p seg joggeskoene og lpe seg en tur ute. Man fr frisk luft og mer energi, og mindre vondt i hodet.

- Hvis man flger et bestemt treningsprogram, er det vanskeligere droppe treningene. I tillegg vet man hva man skal gjre de forskjellige dagene, og man kan planlegge dagene sine rundt treningene.

- Du blir sterkere og mer utholdende i hverdagen dersom du trener regelmessig.

Har du noen gode rd for booste treningsmotivasjonen?
29 kommentarer

Tusen takk for utrolig gode, men enkle tips! N ''boostet'' du i alle fall min motivasjon til topps :-) HERLIG!

Fantastisk motivasjon! Tusen takk, lykke til videre <3

Veldig gode tips:) Jeg er ikke spesielt intr i trening, har hatt en del "egentreningskter" i gymmen p skolen n, men fler meg absolutt ikke mer motivert til fortsette treningen (selv om mye av det innebar kter utenom gymtimen p skolen) :P

kjempe fine tips! :) og veldig nyttige :D

Dette var utrolig gode tips! tusen takk :)

Tusen takk for utrolig gode treningstips! Disse skal jeg ta i bruk ;-))

Gode kjente tips som jeg selv flger :-) Veldig bra!

Ha en fin kveld videre!:-)

Flotte tips, tusen takk:D

Trening er rett og slett helt fantastisk! :D

kjempe gode tips :)

jeg er avhenig av trene, trener hver dag :SSS m bare trene hele tiden, jeg trenger hjelp med det motsatte ... alts kutte ned treninger! har s mye motivasjon og alt snn og fr aldri nok! men foreldrene mine liker ikke trening, s de liker det ikke :(

hvor ofte er passe for meg trene ?

Trenger virkelig motivasjon til komme i gang med treningen igjen! Tusen takk :)

Du kunne ikke postet ett snn her innlegg p en bedre timing enn dette, tusen takk! Jeg har planer om begynne neste uke, og har gruet meg litt, men dette hjalp :) Du boostet meg ein heile hau ;)

S gode og motiverende tips! Hvor mange timer m man minst trene i uken?

Ble faktisk skikkelig motivert til trene n!

Takk for gode tips!

Har du noen tips til hva jeg ka trene? Liker virkelig lpe men ikke ute, har ikke plass eller rd til tredemlle og det nrmeste treningsstudioet ligger 1 time unne! HJELP!

Jeg vet virkelig ikke....

Elsker bloggen, fortsett snn;)

xoxo...

MariaChristiansen

MariaChristiansen

Elsker mten du inspirerer p! Du er til s mye hjelp! Elsker treningsinnleggene dine:)

kjempe gode tips til beynne trene :) hvor mye koster det for g p treningstudio ? :)

Mitt treningstips er ta med hunden! Helst om du har en sterk hun som er glad i lpe da ;) Min hun er s sterk s han drar meg med snn at jeg m jogge, hvis jeg prver g i steden for ;)

Kjempebra tips! Hvilke blogger treningsblogger flger du? WeHeartIt, Tumblr, blogg osv? :)

Tuuusen takk!! :)

Utrolige gode trenings tips!

Skriv en ny kommentar