Topp 5 serieanbefalinger

Hver gang jeg sminker meg, eller gjør noe hjemme, pleier jeg alltid å la iPad’en stå på og spille av serier. Alltid deilig med litt underholdning i bakgrunnen! I tillegg så kommer høsten snikende inn på oss, og da er det alltid koselig å se på litt serier mens man slapper av under teppet med en kopp te. Men det er ikke alltid lett å vite hvilke serier som er bra å se på! Så derfor skal jeg anbefale mine topp 5 favoritter. Alle seriene kan man se på netflix. Kom gjerne med egne serieanbefalinger! 

 

Mine serieanbefalinger: 

Blue Mountain State

Dette er virkelig den ultimate ungdomsserien, og er i samme kategori som american pie filmene. I denne serien følger vi quarterback Alex, runningback Craig og maskoten Sammy gjennom mange uhell og flauser. For å ikke glemme fotballagets kapetin Chad, som er noe lettere gal. Vi får se college fester, fotballkamper, mye fyll og absolutt mye morro! 

 

Breaking bad

 Denne serien startet jeg å se på for ca en uke siden, men har allerede rukket å se nesten to sesonger allerede. Så avhengighetsdannende er den! Serien handler om Walter White (hovedpersonen) som er en high school naturfagslærer, som har fått diagnosen kreft, og får vite at han kun har kort tid igjen å leve. For å sikre familiens fremtid slår han seg sammen med en tidligere elev og begynner å lage metamfetamin og blir fort en del av den kriminelle verden. 

 

Breakout kings. 

To US marshalls kommer opp med en nye idè for å fange kriminelle. Nemlig å få hjelp fra de som er kriminelle. De henter ut tre av de slueste forbryterne de har fanget, og startet jakten. Fangene får en måned stryket av soningstiden sin for hver kjeltring de fanger, men hvis de prøver å rømme blir de sendt tilbake i fengsel med doblet straff. Dette er en serie med mye bra action, og vi ser kriminelle på en helt ny måte. 

 

Orange is the new black

Piper Chapman lever i forstadene i fred og ro, helt til fortiden hennes hjemsøker henne. Når hun var i 20 årene var hun med en gjeng som fraktet store mengder dop og hun ender opp med å sone tid i fengsel. Hun møter gale russiske damer, mordere, narkomane og sin gamle ekskjæreste. Vi blir kjent med hvordan livet er bak murene, på godt og vondt.

Drop dead diva

Denne serien er en liten tankevekker til oss alle, når det kommer til utseendet. Den vakre modellen Deb Dobkins lever et suksessfullt og veldig overfladisk liv, til hun en dag blir påkjørt og reinkarnert som en intelligent og overvektig advokat. I håpet om å finne indre skjønnhet ser vi henne igjennom mange sprudlende og triste øyeblikk. Absolutt en serie som er verdt å se! 

15 kommentarer
    1. Mine favoritter er: Gossip girl, pretty little liars, calefornication, prison break og blue mountain state 😉

    2. mine favoritter er: pretty little liars, one tree hill, greys anatomy, private practice, home and away, frustrerte fruer, keeping up with the kardashians og seven heaven <3

    3. Mange bra tips du kommer med! Har selv sett Blue Mountain State, Breaking bad & Breakout Kings av de du anbefaler.
      Anbefaler disse seriene, som er mine topp 5 til dags dato:
      1. Arrow,
      2. Banshee,
      3. The Following,
      4. Spartacus,
      5. Supernatural
      Følger også med på Game of Thrones, True Blood, Vampire Diaries og The Walking Dead, men synes de 5 jeg nevnte ovenfor er de som skiller seg mest ut på underholdning og skuespill prestasjoner! 🙂
      Men ingen har slått seriefavoritten: Prison Break enda 😛

    4. Elsker “Orange is the new black”, venter bare på sesong 2 eller flere episoder på første sesong. Ble ferdig med de 13 episodene i løpet av en helg!

    5. Yes, Blue Mountain State kicks ass 😀 Samme gjør Breaking bad…
      Du burde ta en titt på Californication, The Office (US) og Friday Night Lights. Sistnevnte er vel ikke så altfor ny, men de første sesongene er latterlig bra. Enjoy 😉

    6. Mine favoritter er (har en veldig lang liste) :
      Gossip girl, pretty little liars, awkard, the lying game, the secret circle, under the dome, revenge, jane by design, the client list, vampire diaries, make it or break it, teen wolf – og er flere men kommer ikke på flere nå 😀

    7. Elsker blue mountain state!
      Har hatt vurdert lenge om jeg skal begynne på Drop Dead Diva, men har alltid vært så usikker på det. Men ettersom du mener den er veldig bra så tror jeg nesten at det er på tide for meg å se den! 😀

    8. ser ingen av dem, men jeg ser på Vampire Diaries, Pretty Little Liars, Gossip Girl og Modern Family 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg