Min hverdagssminke

Nå er det år og dag siden jeg har skrevet et utfyllende innlegg om sminken jeg bruker. Har bare lagd video der jeg viser hvordan jeg tar den på. Men på video rekker man dessverre ikke å si så mye om produktene. Så derfor skal jeg skrive litt mer om de nå. Skal ikke skrive altfor mye om hver av de, for det kan bli veldig kjedelig å lese! 

1. bareMinerals – Prime time – Foundation primer 
– Denne primeren bruker jeg alltid helt først. Den jevner ut huden, og gjør at sminken holder seg lengre. Veldig viktig å alltid bruke en primer før man legger på sminke. Spesielt hvis man kun skal bruke pudder, for da har pudderet noe å feste seg fast i. (kan kjøpes hos Esthetique)

2. Maybelline – Dream satin liquid #nude021
– Siden jeg har en del kviser bruker jeg en ganske tykk foundation for å dekke over de. Denne foundationen fungerer nesten som photoshop i virkeligheten. Det er helt vilt hvor bra den dekker! Selv om den er veldig tykk syns jeg ikke at den kjennes tykk ut på huden, og min erfaring er at den ikke tetter porene noe mer enn vanlig pudder. Men det er selvfølgelig forskjellig fra hud til hud. (kan kjøpes HER)

3. Foundationkost fra Lindex
– For å påføre foundationen bruker jeg alltid en foundation kost. Denne kosten fra Lindex til rundt 40,- kr er min absolutte favoritt! Jeg har hatt den i et par år, og vasker den ca 1 gang i uken. Den holder seg utrolig bra, og gir en god dekkevne.  

4. bareMinerals – Matte #golden medium
– Når man bruker foundation er det viktig å ha et godt pudder over. Selv om pudderet jeg bruker faktisk er en foundation, velger jeg å bruke det som pudder. Dette er på grunn av kvisene mine. Hadde jeg ikke hatt de, hadde det holdt med å kun bruke pudderet (kaller det pudder, selv om det egentlig er foundation!). Dette er et mineralpudder så det er veldig bra for huden. I tillegg gir det en veldig god dekkevne og det holder seg lenge. Når jeg gikk på skolen holdt pudderet seg fint gjennom hele skoledagen! (kan kjøpes hos Esthetique)

5. Isadora – Kabukibørste
– Kan ikke få sagt hvor mye jeg elsker denne børsten! Den gir så god dekkevne i forholdt til vanlige pudderbørster, at det er helt vilt! Tror ikke jeg betalte mer enn 150,- kr for den, og den har holdt utrolig lenge, spesielt med tanke på at jeg vasker den 1 gang i uken.  (kan kjøpes på Cubus++)

6. bareMinerals – Coverage concealer
– Denne bruker jeg alltid når jeg er ferdig med å ta på pudderet. Da bruker jeg den til å legge et tynt lag med foundation over kviser og under øynene (for å få vekk eventuelle mørke ringer som er under øynene).  Denne er en av de bedre concealer kostene jeg har brukt, og fungerer både til pudder og foundation. (kan kjøpes på esthetique)

7. Giordani gold – Bronzing pearls – Natural radiance
– Grunnen til at jeg liker denne rougen er fordi den er veldig naturlig. Andre rouger jeg har prøvd pleier ofte å bli veldig røde eller rosa, og syns ikke det er så pent! 

8. Rougekost fra MakeupMekka
– Liker denne kosten veldig godt. Syns den dekker bra. Har hatt den i 2-3 år så den er av god kvalitet! (kan kjøpes på MakeupMekka)

9. Vippetang – The body shop
– Er det èn ting som er viktig for å få maskaraen til å gi deg lange vipper, så er det å bruke en god vippetang. Jeg har tidligere brukt en fra H&M, men syns ikke den var så bra. Men denne fra The Body Shop er veldig bra!

10.  Loreal – Telescopic Mascara – Carbon black
– Har vært fan av denne maskaraen i flere år. Syns den gir veldig lange og fine naturlig vipper, i tillegg klumper den veldig lite. Så slipper man å få edderkopp lignende vipper!  (kan kjøpes i butikker som H&M, Cubus, Lindex)

11. Light brown eyebrow liner by H&M
–  På bildet over har jeg kun brukt kammen til å børste ut foundation og pudderrester fra øyenbrynene. Men til vanlig pleier jeg å tegne de på også. Syns det var greit å ikke tegne de på nå, så dere kunne se hvordan de så ut naturlig. 

12. Eyebrow fix by H&M
– Denne har jeg heller ikke brukt på bildet, men bruker den alltid til vanlig. Den gjør at hårene i brynene holder seg på plass akkurat der de skal være. Helt genial liten ting. Bare husk å ikke bruke for mye gele, for da kan brynene bli veldig stive!

13. Lip pen by H&M #natural beauty
– Dette er en helt ny favoritt. Har i mange år brukt en annen leppestift, men syns den ble for mørk. Så derfor prøvde jeg ut denne, mest for morro skyld. Og jeg falt pladask for den! Den gjør leppene lyse og naturlige, i tillegg kjennes det ut som du har på deg en deilig leppomade.  

 

– Har du prøvd noen av disse produktene før?

23 kommentarer

Siste innlegg