“Det er så lett å blogge!”

Jeg får ofte høre av venner og andre at “herregud, det er så lett å blogge”. Blir så irritert av folk som sier at det er så lett å blogge.For å ha en bra blogg må man legge ned mange timer arbeid i bloggen. Det er ikke bare å ta ett par bilder, skrive litt og poste det på bloggen. Selv om det sikkert er mange som gjør det, men det er ikke akkurat de jeg ser på som flinke bloggere. 

Det som gjør deg en bra blogger er at man tar gode bilder, gjerne redigerer bildene. Skriver gode tekster, og gir mye av seg selv. Dette er ting som tar tid. Bare det å ta outfitbilder som mange tror at bare tar 5 minutter, tar som regel 30-45 minutter. Man må også legge ut 2-3 innlegg hver eneste dag. Å komme på hva man skal blogge om hele tiden, kan bli veldig vanskelig. Nestem umulig til tider.

Har man en del lesere får man også haugevis av spørsmål man må svare på, hver eneste dag. Og hvis man skal være snill mot leserne sine, må man svare de. Man kan ikke bare slette mailen og gi blaffen i de. Som regel får jeg spørsmål som er kjappe å svare på, men andre ganger får jeg spørsmål som tar lengre tid å svare på. Og da må jeg bruke mye tid på det. 

Så til dere uten blogg: Tenk dere om før dere sier at det er lett å være blogger. For det er det ikke. Man må bruke mye av tiden sin på blogging, og det tar mye av deg psykisk og fysisk. Prøv å lag en blogg som har kvalitet, som har gode bilder, flere innlegg hver eneste dag, variasjon i innleggene, gjerne videoblogger, ett godt design, og som har en del lesere. Mesteparten av dere som sier at det er lett å blogge, ville ikke holdt ut i en måned! 

Men bortsett fra at det kan være krevende til tider å være blogger. Er det absolutt den beste hobbyen som finnes, og den mest givende. Som jeg absolutt elsker!

 

♥ Får du ofte høre at det er lett å være blogger?

32 kommentarer
    1. Så enig med deg! Absolutt ikke lettgjort arbeid. Bare å ta bilder, redigere de og lage et innlegg ut av de kan for meg ta opptil 5-6 timer tilsammen.. Men som du sier; Det er kjempe gøy å drive med det! Det blir liksom en del av hverdagen som jeg ikke tror jeg kunne klart meg uten 🙂

    2. Så bra skrevet Stina! Er helt enig i det du skrev. Blir selv veldig irritert når folk skal komme med sånne idiotiske kommentarer når de egentlig ikke vet hva de prater om! Men som du sa, så er blogg en helt fantastisk hobby. Vet ikke hva vi skulle gjort uten blogg.
      Digger deg utrolig masse Stina. Måten du skriver på er helt fantastisk, nesten helt perfekt. Man lever seg på en måte inn i det du skriver, haha.. Også har du en utrolig fin stil som inspirerer oss masse. Du er et alt for stor forbilde for oss!
      Det blir kanskje litt teit av oss å skrive at vi elsker deg, men føler liksom at vi må. Vi føler at vi må gi tilbake etter alt det du har gitt til oss! Vi ELSKER deg utrolig, utrolig masse, Stina<3

    3. Har hørt det veldig ofte at det er så lett å blogge, men helt ærlig så er det kjempe vanskelig! For jeg merker selv at jeg ikke klarer og komme på hva jeg selv skal blogge om. Jeg sliter med å finne en inspirasjon for å blogge. Er heller ikke noe lett å bli fornøyd med bilder heller. Så nei blogg er ikke lett i det hele tatt.
      Men jeg er helt enig i alt du har skrevet på dette innlegget. Jeg skjønner at det irriterer deg å høre at å blogge er så lett. Å ja, det er lett for folk som ikke blogger å si at det er utrolig lett å blogge. Men nei, for oss som faktisk prøver å få til noe bra på bloggen så er det utrolig vanskelig. For vi vil gjøre bloggen perfekt slik at vi får mange lesere og slik at folk faktisk vil tipse andre om å følge med på bloggen våres.

    4. Får ikke høre det så mye nå, men fikk det på den forrige skolen jeg gikk. Jeg er helt enig i det du skriver, bare i dag satt jeg fra jeg sto opp (rundt 11) til klokka 14 bare med bloggen!

    5. Faktisk veldig enig. Mange mener jo det bare er til å skrive noe og ta bilder. Ser venner som begynner å blogge men slutter like enkelt. Det blir jo som en liten jobb, du har visse ting du skal ha med, kanskje du har noe som du vil vise hver uke, så forventer bloggleserne dine visse ting, og man prøver gjøre andre fornøyde, mye arbeid blir lagt inn i slikt, ja ja du forstår ettersom du går gjennom det samme, men ignorerer lett de som sier det er lett, for tenker selv at om de bare hadde prøvd hadde de gitt opp.. 🙂

    6. Nå er ikke jeg en av de flinke bloggerne selv, men likevel engasjerer jeg meg mye i diskusjoner om blogging fordi jeg forstår at det kreves en god del av bloggeren for å ha en kvalitetsblogg! 🙂

    7. Du skulle ha lagt en video som følger deg iløpet av dagen og viser hvor mye tid du bruker på bloggen! Sånn backstage video 🙂 alt i fra forberedelse, bilder, mail, sponsore, klargjøre seg utseendemessig hver dag osv… Det hadde vært kult! 🙂

    8. Så sant! Det er mye jobb, men heldigvis er det jo gøy 🙂 Jeg skjønner jo at det er mye mer arbeid når man har mange lesere som du skriver:) men spesielt vanskelig er det for de som får mye dålige kommentarer, det er jo til og med flere som har sluttet å blogge pga det. Så ingen bør si at det er generelt lett og blogge…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg