Mitt kosthold + trening

Etter at jeg la ut bikinibilder på bloggen har jeg fått en del spørsmål om kostholdet mitt + trening. Om jeg går på diett, hvor ofte jeg trener, hva jeg trener, osv. Så derfor skal jeg prøve å få svart på alle spørsmålene i dette innlegget. Hvis dere lurer på noe mer om dette er det bare å spørre i kommentarfeltet, så skal jeg add’e det i innlegget. 

Hvor høy er du og hvor mye veier du?
– Jeg er 160cm høy og veier ca 45-46 kg.  

 

Går du på noe diett?
 Nei. Har ikke noe sansen for dietter. Det beste er rett og slett å spise sunt, og unne seg litt ekstra en gang iblant. Å gå på dietter over tid er som regel ikke bra for kroppen, siden de kan gå feil ærnere deg. I tillegg så er det veldig vanskelig å holde seg på en spesifikk diett hele tiden. 

 

Hvor ofte trener du?
Det er veldig opp og ned. Men pleier som regel å trene 2-3 ganger i uken. Men jeg er veldig aktiv i hverdagen også, så det hjelper mye. En ting som jeg kom til å tenke på i stad, var at jeg har fått veldig leggmuskler. Tror det har noe å gjøre med at jeg bruker høye hæler mye. Så det er jo en type “trening” man kan gjøre hele tiden da. I tillegg prøver jeg å gå en del. 

 

Hva liker du å trene?
Jeg er veldig glad i å jogge ute. Spesielt når det er fint vær og på kvelden. Liker også styrke ganske godt. Men på sommeren er det jogging som er best! Bruker forresten ikke noe løpeapper når jeg jogger. Jeg gjorde det før, og burde egentlig starte med det igjen. Men i det siste har jeg glemt det bort! Når jeg bruker det bruker jeg en app som heter “Nike + Running”. 

 

Hva spiser du til frokost/lunsj/middag?
Siden frokost er det viktigste måltidet om dagen så pleier jeg å spise havregrøt. Så et bilde på instagram hvor de skrev: Butts are not built fro you complaining all day and shit. They come from squats. And fucking oats. Eat you fucking oats”. Så etter det ville jeg gjøre et forsøk på å se om jeg fikk bedre rompe av å spise havregrøt. Og det har jeg faktisk fått! Kan hende det ikke hjelper på alle. Men på meg har det funket. I tillegg holder man seg mett, og blodsukkeret holder seg stabilt i en del timer etter at man har spist havregrøt. 

Til lunsj er jeg veldig glad i brødmat. Gjerne med; makrell i tomat med agurk, jordbær, eggehakk, kokte egg, gulost med paprika, osv. Eller så er Skyr veldig godt hvis man ikke er kjempe sulten, og bare trenger noe kjapt og godt. Det er også mye proteiner i Skyr, så bare å spise i vei! 

Når det kommer til middag er det som regel mamma som lager maten. Men hun lager som regel alltid sunn mat. Så da spiser jeg mye kjøtt og grønnsaker. Er ikke kjempe glad i poteter, så spiser som regel ikke mye av det. 

 

Hvor ofte spiser du hver dag?
– Det varierer veldig. Men jeg prøver å spise ofte, men lite hver gang. Det hjelper veldig på forbrenninga! Det dummeste man kan gjøre hvis du man vil ned i vekt/holde seg slank er å spise kun en til to ganger per dag. 

 

Spiser du godteri/junkfood?
Jeg er som alle andre mennesker. Jeg spiser også junkfood og godteri. Men jeg prøver å spise det sjeldent og i små porsjoner. Selv om jeg godt kan spise en hel Big One alene til middag. Men det er ikke ofte det skjer da! Godteri derimot; det er min største “synd”. Man får jo en type lykkerus når man får i seg godteri, så kan med handa på hjertet si at jeg er avhengig av godteri. Men prøver å bli flinkere til å holde meg unna det. Siden det ødelegger tennene og man får ustabilt blodsukker av det.  

 

Drikker du mye brus?
Noooope. Frem til jeg var 16-17 drakk jeg kun juice, brus og saft. Men da jeg kom til tannlegen og hadde 9 (!) hull i tennene, så det fort stopp. Så etter det har jeg holdt meg til vann. Drikker kanskje brus 4 ganger i året. Liker nesten ikke smaken av det lengre! I tillegg fikk magesår i vinter, så etter det kan jeg ikke drikke juice heller. 

 

Hva ser du på som “dritt mat”?
Pizza, kebab, alt av godteri, brus (selv om det er drikke da, haha), burger, pommes frites. Egentlig alt som kan kjøpes på Mc Donalds, en godteri butikk og en kebabsjappe.  

 

Hvor mye har du veid på ditt meste?
På det meste har jeg veid 49 kg. Tror det er 2 år siden nå.  

 

Hvor får du motivasjonen fra? Med tanke på trening og å spise sunt. Følger du noen instagram brukere som man får motivasjon fra?
– Følger disse på instagram: @fitsp0 @eathealthyworkhard @destinationsexy @fit_and_fab @fiitspoo @gettingfiitttt @f0reverfit_  @losingitnow @skinnywayoflife

50 kommentarer
    1. Tuusen takk for så mye inspirasjon til å trene! Du er jo så fin ogå, ahh! 😀
      Jeg bare lurer på hvor mye du har veid på ditt meste? Ikke at vekt har noe å si, men jeg bare lurer. hihi, finedu!

    2. Bruker du løpe-apper når du jogger/løper? 🙂
      Hvis ja, hvilken bruker du? 🙂
      Har du prøvd ut mange løpe-apper?
      Har du en favoritt? 🙂
      Kan du lage et innlegg der du forklarer hvordan man bruker den løpe-appen du liker best? 🙂

    3. Må si bloggen din har blitt veldig mye bedre etter hva den var for noen år siden, og er sikker på at du motiverer og inspirerer mange når det kommer til mote, skjønnhet og ikke minst kosthold og trening. Kan med hånden på hjertet si at du motiverer meg i hvert fall! 🙂

    4. Sorry for den siste kommentaren der jeg la igjen en del spm. Leste ikke innlegget først, men du har svart på det meste jeg lurte på :p

    5. Er 13år, 152 cm høy og veier 67 kg, spiller fotball to ganger i uka og løper en gang i uka men får ikke vekta ned, hva gjør jeg feil? Spiser ganske sunt også

    6. En som er tykk: Om du e 13 år og vei meir enn det, så e det fullstendig normalt, uansett høyde! 🙂

    7. Har du noen tips til hvordan man kan begynne å trene hvis man absolutt ikke er i god form? Jeg er 14 år, veier mer enn deg, og trener aldri! Men i det siste har jeg fått veldig lyst til å komme i form, men klarer ikke komme i gang.. Noen tips?

    8. utrolig bra skrevet Stina! Du gir meg masse inspirasjon på bloggen din.
      Til dere som er redd for vekten:
      Vekten er ikke så viktig. Vi er bygd forskjellig. Husk at muskler veier også. Noen har mer muskler enn andre og veier derfor mer. Så vekten forteller ikke om du er feit eller ikke. Det viktige er jo å ha er sunt forhold til mat og trening.

    9. hvor får du motivasjon fra ? med trenening og spise sunt. Følger du noen instagram brukere som man for motivasjon fra?

    10. Siden du startet å trene, har puppene dine på en måte blitt litt mindre, siden du fikk mer muskler? Vil gjerne trene jeg også, men jeg er redd for at de blir små/borte… 🙁

    11. Hei…
      Jeg er en jente på 14 år, og jeg sliter veldig med å komme i gang med å trene. Er virkelig i dårlig form, og har fått lyst til å trene i det siste.. Men klarer ikke starte..
      Har du noen tips til ting man kan gjøre når man ikke er i form? Noe dom f.eks bygger opp, så man kan bli litt bedre og bedre?

    12. alle må huske at muskler veier mer enn fett! etter at jeg begynte å trene gikk jeg opp ca fem kilo, ikke fordi jeg ble større men fordi fettet gikk over til muskler 😀

    13. Vis du ikke har veid mer en 49kg føle eg meg svær … Eg veie 53 kg … Og du har sykt fin kropp, eg har hatt Spiseforstyrreleser så veie eg mer en deg … Skremme meg.. Vil ner i vekt 🙁

    14. Dere som bekymrer dere for å være “feite” fordi dere veier mer enn stina: muskler veier mer enn fett, så kanskje dere bare har mer muskler enn henne? Selv om en person veier 60 kg og er 160 cm, betyr det ikke nødvendigvis at hun er feit av den grunn, det kan også bety at hun har større muskelmasse og en smashing, fit kropp 😉

    15. Mye bra her! Og du har en fin kropp, men du burde kanskje sjekke opp litt fakta før du fraråder om spesifikke spisemønster.
      Om man vil ned i vekt så har det INGEN verdens ting å si om du spiser 10 små måltider iløpet av en dag eller om du kun spiser 2 store måltider. Det er totalen av kaloriene du får i deg iløpet av et døgn som har noe å si. Dette er en veldig stor myte blandt mange unge, men altså helt feil. Det beste er å spise slik som passer nettopp deg, om en person er vant til å spise få måltider men stort noen ganger i døgnet så gjør det. Er du vant til og trives med mange små – gjør det. Er kun totalen på kaloriene i måltidene du må ha styr på om du vil få resultater! 🙂

    16. Synes det er litt rart at du ikke publiserer kommentaren min bare fordi jeg påpeker at du lærer bort feil ting til folk. Det var ikke frekt eller negativt ment på noen som helst måte. Har alltid likt innleggene du skriver og synes du er ei fornuftig jente. Synd du ikke klarer å ta imot konstruktiv kritikk.

    17. jeg er 12år og er 157cm og veier 58 eller mer… jeg jør akkurat som deg.. hvorfor funker de ikke å gå ned i vekt?

    18. Til dere over som lurer på hvorfor det ikke “fungerer” for dere når dere gjør det samme som Stina så er det jo veldig forskjellig fra person til person hva som fungerer 😉 Og jeg synes jo ikke akkurat det er så mye å veie 58 kg når man er 157 cm? Selv veier jeg 68 kg og er 173 cm, og jeg er innenfor “normalvekt” som det heter 🙂

    19. Hei! 🙂
      Utrolig fint å se kroppen din sånn som på bildet, du har drømmevekta mi. Jeg er ei jente på 158 cm og veier 38 kg..altså, jeg er undervektig. Har problemer med å spise og lurer på om du har noen tips? 🙂
      På forhånd takk!

    20. Jeg er 12 år, 157 høy og har ganske brei kroppsbygning og veier 60 kilo. Jeg går på turn og jogger vær dag etter skolen. Men jeg syntes fortsatt at jeg er feit. Jeg spiser sunt hver dag. Hva gjør jeg feil

    21. Ikke vondt ment Stina men eg e ei lita jente ( Vil ikke si hva alderen min er) og veier like myke som deg. E ikke akkurat tjukk. Men e ikke fornøyd med kroppen min eg e mye høyere enn de andre I klassen og litt brere men ikke mye. Eg syns du er veldig undervektig forhold til alderen din. Og for å si det sånn e det ikke farlig å vere litt overvektig heller. (Bare min mening).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg