En grusom historie

En av de mest grusomme tingene jeg vet om er voldtekt. Det skjer ofte. Altfor ofte. Mange forteller det aldri til noen. Fordi de skammer seg. I Norge er voldtektsstraffene helt latterlig lave. Jeg blir kvalm av rettssystemet. De fleste som blir dømt for voldtekt sitter kanskje inne i maks 3-4 år. Er det nok? Det syns ikke jeg. Når man har ødelagt et menneske sitt liv bør straffen være lengre. De fleste voldtekter blir heller aldri anmeldt. Det er få som står opp og kjemper for seg selv etter en voldtekt. Hvorfor er det sånn? 

En jente som sto opp og kjempet for seg selv er Monika Korra. Hun er fra Norge og flyttet til Dallas, Texas for å gå på skole. Hun ble gjengvoldtatt på vei hjem fra en fest. I videoen under kan du se hennes sterke historie. Anbefaler alle å se den. Jeg begynner nesten aldri å gråte når jeg ser filmer. Men denne fikk tårene til å komme fort. 

Kilde til video: nettavisen.no

23 kommentarer

Siste innlegg