Alle er like vakre

Jeg er så drittlei av at folk ikke kan godtas for den de er. Om du er brun, hvit, gul, høy, lav, ginger, bimbo, emo, tynn, tykk, osv så er du fortsatt et menneske. Hvordan du ser ut definerer ikke hvem du er. Hvis en tykk jente kommer inn på bussen blir hun nedglodd av tynne jenter som ser stygt på henne og tenker “æsj, så feit”. Hvis en tynn jente kommer inn på bussen blir hun nedglodd av en gjeng med tykke jenter som tenker “æsj, hun knekker snart”. Men hvorfor kan vi ikke bare godta hverandre? 

Hvorfor må vi konstant dømme hverandre? Trenger vi virkelig å dømme andre for å få vår egen selvfølelse bedre? Må vi slenge så mye dritt til hverandre, bare fordi vi er forskjellige? Nei. Selv om en person har et visst utseende kan det fortsatt være verdens snilleste menneske. 
 

Som blogger får man ofte høre mye rart. Senest i går fikk jeg inn en kommentar på bloggen hvor leseren ville få meg til å føle meg dårlig, fordi jeg ser ut som jeg gjør. “Herregud, du er altfor tynn. Spis litt mer a. Du kan ikke ha noe 21 day’s challenge så tynn som du er!”. Jeg slettet kommentaren, rett og slett fordi jeg syns det var veldig usaklig og slem. Hele livet mitt har jeg vært tynn. Gjennom livet mitt har jeg har fått utallige slengmerkninger etter meg, og folk som direkte går inn for å få meg til å føle meg mindre verdt. Men slik bør ikke samfunnet være. 


“Det er ikke du som er stygg, det er samfunnet som er stygt”, uttalte Marilyn Monroe.

Den dama kunne ikke hatt mer rett. Vi mennesker kommer i alle mulige forskjellige fasonger og farger. Og det er bra. Det gjør at vi er forskjellige. Det gjør at hver og en av oss er unike. Tenk så kjedelig og “stygt” samfunnet hadde vært hvis alle var like. Jeg er glad for at folk er ulike. Men jeg er ikke glad for at vi ikke kan akseptere det. Vi burde alle ta oss selv i nakkeskinnet og skjerpe oss. For selv om vi ikke vil innrømme det har vi alle enten sagt, eller tenkt at noen andre er stygge. 

Men slik bør det ikke være. For alle er vakre, på hver sin måte. Om du er høy eller tynn så er du ikke noe mindre vakker enn den andre. Om du er tykk eller tynn er du heller ikke noe mindre vakker enn den andre. Det er det viktigste man må huske. Alle er like vakre ♥ Jeg oppfordrer alle til å være stolt av sin egen kropp!

90 kommentarer
    1. For et utrolig flott innlegg! Jeg kunne ikke vært mer enig med deg! 🙂
      Alle er like vakkre, men på hver sin måte pleier jeg å si til folk 🙂
      Elsker det som Marilyn Monroe sier! 🙂
      Herlig innlegg! 😀

    2. Kjempebra innlegg Stina! Du overassker stadig med gode innlegg med gode meninger 🙂 Usaklige kommentarer som kun er til for å trykke ned gjør meg kvalm. Synes kroppen din er perfekt, verken for tynn eller for tykk. Så det at du skal spise mer er bare bullshit, regner med personen som kom med den kommentaren er missunelig som fy! :)Man får den kroppen man jobber mot, og du trener mye og har all grunn til å være fornøyd med kroppen din. Stor klem fra meg! <3

    3. This made my day!
      Tusen takk Stina, for de gode og kloke ordene. Dette gjore dagen min bedre.
      Du inspirerer meg og du er utrolig vakker!
      Stå på!

    4. Jeg synes du har en perfekt kropp. Du er like nydelig utpå som inni. Hadde vært så kjekk å finne en venn sånn som deg . hvis de andre synes du er så tynn, så de kunne si det på en fin måte. No harm.
      du ikke trener for å bli så tynn men for å holde deg i form. kanskje folk trenger mer tid for å forstå denne saken her. digger bloggen den. Stå på <3 😀

    5. Jeg er helt enig, bra skrevet! Det er super trist.. Men nå er jo du en liten skjønnhet da så ikke bry deg om hva andre sier selv om det ikke alltid er like lett å overse 🙂

    6. Kunne ikke vært mer enig. Men jeg synes du ikke er tynn i det hele tatt! Du ser mest “fit” ut, og du har et nydelig utseende og du gir meg utrolig mye insirasjon! Håper du tar til deg all postivitet på bloggen. Du fortjener virkelig en mye høyere plass på topplisten, du jobber for det du elsker, nemlig å blogge! Det er virkelig en glede å få lese bloggen din, Stina! 🙂

    7. Dette er noe altfor få bloggere som jeg har sett faktisk prater noe om. Jeg er helt enig vi er alle sammen vakre og unike mennesker! vær deg selv, for alle andre er opptatt 🙂
      Flott blogg!!

    8. Bra skrevet! Men du har jo sinnsykt fin kropp! Du har hofter og pupper pluss at du er tynn, det er det ikke mange som har. Syntes du egentlig er veldig “fin-tynn”, du er ikke “mager-tynn” haha, om det gav noen mening.
      Poenget er at du har så fin kropp, og utsende, så det er veldig lett for deg å skrive det. Vet at dette innlegget egentlig var om at “alle er fine AKKURAT som man er”, men det er ikke bare å føye under et teppe at de alle fleste som faktisk er tykke, ikke klarer å akseptere det. De har jo veldig lyst – det har alle – men det skal så mye til!
      Men drit bra innlegg og stå på videre!

    9. Kjempe fint sakt! synes du har en kjempe fin kropp!!! Føler meg lik deg siiden jeg er veldig tynn selv;) elsker bloggen din!!<3<<33

    10. bra innlegg men jeg er litt uenig av noe av det fordi jeg syntes absolutt ikke at vi burde si stykke ting til hverandre men jeg tenker atte da er det vel best å holde det inni seg?? og da er det vel bedre og tenke det en å si det??

    11. Veldig bra skrevet Stina! Elsker bloggen din og er en fast leser! 😀 Er helt enig i dette.. 🙂 Alle er vakre på sin egen måte uansett utseende eller personelighet :)) Vi i klassen var veldig separerte av denn grunn, de tynne likte ikke de tykke og omvendt men nå er vi mer sammen enn vi har vært før <3

    12. Du er et av de aller sunneste forbildene som finnes her på blogg.no og jeg håper du aldri gir deg. Jeg mener det virkelig, ikke bare er du vakker og sjarmerende på utsiden, men du har en personlighet som er minst like nydelig. Fortsett å bringe det modne og sunne budskapet ditt til alle leserne på blogg.no som dessverre også blir påvirket av tcmns og sophies tabber. Stå på, jenta mi!

    13. Du er slettes ikke stygg, du er noe av det peneste jeg har sett! Og du er heller ikke for tynn, du er akkurat perfekt..
      Du har så rett angående dette! Det er bare noen sjalue drittunger som gidder å hakke ned på andre for å føle seg bedre.

    14. Fantastiskt skrevet Stina!
      Er fullstendig enig, selv har jeg blitt mobbet for kropp og utseende store deler av oppveksten min.. Enten har jeg vert så tynn at man kunne ha sett ribbeina mine, eller så har folk gått å kalt meg feit…
      At folk som går å sier sånne nedlatende ting til andre virkelig ikke kan skjerpe seg?
      Får de ikke dårlig samvittighet av å gå å kalle folk “tykke” eller “stankelbein” om du er for tynn?
      Men du er tynn, det er du, men du kan ikke noe for at du er den du er.
      Du har en fantastisk kropp, og det er bra du er stolt over den!

    15. Haha, *kremt* det er lett å si at alle er vakre når man ser bra ut sjøl.. :p Og ehm, hvis noen kritiserer at du er tynn, vel, ta det som et kompliment da vel! Må være det beste komplimentet man kan få, spørrumeg. For jeg regner med at du ikke har noe ønske om å være tjukk?

    16. jeg er såå enig : – ) bra skrevet ! men dessverre så er det noen mennesker som føler seg bedre av å skrive stygge kommentarer eller se nedlatende eller stygt på andre.. men de som gjør det har det som regel ikke godt med seg selv..
      jeg selv har hørt hele barndommen min hvor tynn jeg er.. har faktisk har jeg hørt det av lærere også… sånn “ååh du er så tynn, du må legge på deg” men jeg har aldri klart å legge på meg, uansett hvor mye jeg spiser… nå er jeg 1.69 høy og bare 45 kilo.. så jeg skjønner hva du mener, med sånne kommentarer.. 🙂

    17. utrolig bra skrevet, men hvis en jente er tykk, så vil hun nok gjøre noe med det. Ingen vil bli tykk, men de som er tykke kan ha verdens fineste personlighet. Du kan kanskje si at folk som jeg som er tykke er like fine som de som er tynne bare fordi du er så tynn og fin.

    18. Fint innlegg ! Du er nydelig Stina, ikke la noen rakke ned på deg ! Du er så fin og jeg ser virkelig opp til deg, du er ett stort forbilde!

    19. Kjempebra innlegg Stina! Dette er kjempeviktig, og det er fantastisk at du tar det opp! Du er forresten helt utrolig fin, og det er dumt at noen har kommentert stygt, for det fortjener du virkelig ikke! Du er nydelig!
      Du er en fantastisk blogger, og jeg elsker bloggen din! <3

    20. Veldig bra innlegg! Alle er som de er, og det er ikke mye man kan gjøre med det. Man bør akseptere seg selv, og alle de andre rundt seg for akurat den personen de er! =) Veldig viktig!
      Du er ei godsinnet jente/dame Stina! Fantastisk!

    21. Du er så flink Stina, som tar opp slike temaer så ofte. Det er så lett å føle seg presset til å se ut og oppføre seg “slik” og “slik” , bare fordi samfunnet sier det skal være slik. Men det er jo virkelig ikke slik det skal være. Du har helt rett i at alle burde være stolt over seg selv, for vi er jo alle like vakre på hver vår måte <3 Og det kan aldri bli sagt ofte nok! 🙂

    22. Du burde ikke ta deg nære av sånne kommentarer, du er da slettes ikke FOR tynn?? Lol. Du er jo helt vanlig 🙂 klem

    23. Utrolig bra skrevet! Og kan virkelig ikke se hvor du er for tynn? Du har faktisk utrolig fin kropp, du har muskler oh hele pakka! haha og folk som sier du er for tynn,vet ikke hva det vil si å være ”for tynn” ..
      Du er forbildet mitt 🙂 Stå på og ikke la noe knekke deg ;)<3

    24. Jeg er helt enig med deg 🙂 Meeen føler noen av innleggene du har skrevet før, eller ting du har nevnt i videoer, har vært nedlatende mot tykke folk. Orker ikke nevne noe eksempel for jeg husker ikke hva innlegget het eller noe. Men du er jo så jævla tøff i videoer og sier du hater feite folk osv?

    25. du er da langt i fra så tynn som de skal ha det til, du er ikke for tynn og ikke for tykk. vær fornøyd!

    26. Elsker dette innlegget! Du kan ikke ha mer rett! Du er nydelig både inn og ut du Stina! Elsker bloggen din 😀

    27. Kjempebra skrevet! Skjønner ikke hvorfor du får drittkommentarer, du er jo kjempefin! Det er ikke utseende som teller, det er personlighet <3

    28. Helt enig! For ikke lenge siden fikk jeg en kommentar om hva det var med knærne mine og at jeg sang stygt, det ødela bursdagen min som var dagen etter… Hvorfor tror folk de føler seg bedre ved å si stygge ting til andre?!?

    29. Stina du er seriøst et stort forbilde for meg! Du gir mye inspirasjon og kommer med flotte ord, btw Så er du nydelig! Jeg har fått mye bedre selvtillit og kunnskap og motivasjon av deg! Måtte få sagt det, du har helt rett i det du skriver der oppe. Alle er forskjellige uansett hva og det må være glade for!! 🙂

    30. elsket dette innlegget så mye at jeg valgte å poste det videre på min blogg! sykt bra skrevet. Du er en stor inspirasjon, Stina! <3

    31. veldig bra skrevet. Jeg synes det er bra at du tar opp slike ting. Har fått sleng noe stygge og dumme kommentarer i virkeligheten selv da tenker jeg bare hallo er det kroppen til andre du bryr seg om her i livet..

    32. fatter ikke at folk kan være så skutt i hue! Du har seriøst drømmekroppen! Aldri tvil på det, elsker at du er et så bra forbilde og en utrolig bra blogger! Stå på. Jeg er også ganske tynn, og spiser som en gris men, har ganske høy forbrenning og jeg hører hele tiden fra folk at jeg er spiker tynn og alt det der, synes det er så utrolig dårlig gjort å si. elsker når folk kommer med så gode meninger som deg!

    33. Syns det blir litt for dumt at du skriver i et blogginnlegg at man ikke skal snakke dritt om hverandre enten man er tynn eller stor. Og så bare for noen dager siden poster du et bilde på instagram hvor du sier at det blir så dumt at folk skylder på at man har stor beinbygning. Det blir rett og slett litt for dumt for meg. Det er faktisk ikke alle som kan noe for at man er store, og det går mye på arv også. Og mange som trener 5 ganger i uka og spiser utrolig sunt som faktisk ikke klarer å gå ned i vekt. Og du aner ikke hvor mange som kunne ønske at de hadde kroppen din. Vær stolt av den og slutt å klage over at du får så mye dårlige kommentarer. Alle er bare misunnelige på deg, ta det som et kompliment. Hadde det vært meg så hadde jeg gjort det! Dette mener jeg ikke som en negativ kommentar, jeg mener det absolutt ikke vondt 🙂 Men siden du har så mange lesere, pass litt på hva du poster. Jeg tror det er ganske mange av leserne dine som er store og føler seg litt sett ned på, og at du disser dem litt. Så ja, var bare det jeg ville si 🙂
      Jeg har fulgt med på bloggen din helt siden du starter, og har fulgt fast med. Stå på, du klatrer stadig oppover! Du fortjener en høyere plass på topplisten. -Hilsen fast leser

    34. Jeg er helt enig i innlegget! Jeg syns selv at jeg må sjerpe meg, og det innrømmer jeg!
      Du er en utrolig flink blogger, fortsett med det! Og jeg syns ikke du er altfor tynn, du er perfekt som du er, siden alle er perfekt på sin egen måte♥

    35. jeg skjønner absolutt hva du mener, men det blir likevel litt for enkelt å si noe sånt. man trenger selvfølgelig ikke være modellpen for å være fornøyd, men noen har rett og slett ikke utseendet med seg, en hudsykdom eller lignende og da er det ikke så greit å leve i det samunnet som er i dag. da er det heller ikke mulig å trene seg til eller spise seg til skjønnhet.

    36. Jeg liker veldig godt dette innlegget! Det som teller er ikke fasongen på kroppen, men det du har i toppen!

    37. Du er jo kjempepen (både ytre og indre skjønnhet) 🙂 !! Ikke la noen lure deg til å tro noe annet for de tar fullstendig feil. Hilsen en mann på hele 45 år 😉 ….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg