Ja, jeg vet at jeg er lav!

Det værste jeg ser er når noen mobber andre. Som blogger merker jeg hvor stygge og slemme folk kan være. Bare fordi man kan kommentere anonymt betyr det ikke at man er konge av verden. Det betyr ikke at man kan skrive slemme ting til andre. Selv har jeg fått noen stygge kommentarer på bloggen. Men har aldri brydd meg om de, siden de kommer fra mennesker som ikke engang tørr å stå for det de sier. Å kommentere anonymt er det feigeste jeg vet om. Jeg har ingenting imot at andre sier ting som er negative hvis de er konstruktive og sier hvem de er. 

Jeg har alltid fått høre at jeg er lav, i negativ sammenheng. Og ja, jeg vet at jeg er lav. Herregud, hvor mange ganger må folk fortelle meg det åpenbare? Folk tror at det ikke er slemt å kalle andre lav eller liten. Men hvis man får høre det ofte i negativ sammenheng, blir det veldig lite gøy å bli kalt lav. Men jeg har lært å like at jeg er lav. Jeg liker å være liten og søt. Og det at jeg er lav har dratt sine fordeler. En gang var det en gal crackhore som ble forbanna på meg, fordi jeg døde av latter når jeg så at hun gikk rett på trynet når hun gikk bortover. Så hun holdt på å slå meg, men siden jeg var så liten og søt slo hun ikke meg, men heller venninden min. Stakkar venninden min. Men poenget er; når man er liten ser man mer uskyldig ut. Derfor liker jeg å være liten. Pluss at jeg alltid har en god unnskyldning til å bruke høye hæler.

Hver gang folk får høre at jeg er modell spør de meg alltid om jeg er for lav til det. Ja, jeg er for lav til å gjøre catwalk (selv om jeg har gjort det noen ganger). Men det er ikke det jeg ønsker å gjøre uansett. Jeg driver for det meste kun med bilder. Og så lenge man klarer å se lang ut på bilder, betyr ikke den egentlige lengden din noe. Nå følte jeg at jeg fikk svart mange av dere på det spørsmålet. Har blitt spurt om det så mye at jeg begynner å bli så lei nå!

 Gjerne del dette innlegget hvis du er enig med meg!

44 kommentarer
    1. Synes ikke du skal tenke på hva andre sier, alle er perfekte på hver sin måte ..får høre hele tiden att jeg er lav, jeg også! selv er jeg 158! bedre å være liten og søt synes nå jeg 😉 ikke noe negativt med å være lav

    2. Jeg får også høre at jeg er lav ganske ofte, men hvis jeg svarer “Det er da bedre å være liten og søt en stor og stygg!” blir det stille. Og som du sier, vi har ihvertfall en fin anledning og unnskyldning til å bruke høye hæler 😉

    3. RÅBRA innlegg, jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg er 160 like høy/lav som deg tror jeg og jeg vil ikke kalle det så liten akkurat. Men vi kan jo ikke gjøre noe med det uansett. Som jeg alltid pleier å si: Det er bedre å være lav for da kan vi se opp til folk, isteden for å se ned på folk :p

    4. Åh, jeg beklager virkelig! Jeg ante ikke at du ikke likte å bli kalt for lav.
      Jeg spurte deg en gang om det var deg jeg så på vg-listen, fordi du var lavere enn meg, men jeg mente ikke dette i negativ sammenheng.
      Tvert i mot forstår jeg deg. Problemet mitt er ironisk nok det motsatte. Jeg er tydeligvis alt for høy…
      I forhold til de andre på min alder skiller jeg meg ut. Dette har blitt brukt negativ i flere sammenhenger, jeg ble rett og slett flau over høyden min. 🙁
      Jeg har også en lav og liten venninne, og jeg har sett at hun ikke liker å bli kalt for liten og lav. Derfor unngår jeg og kalle henne det, men jeg ser også at flere ikke tar hintet.
      Jeg synes foresten du er nydelig, og ja, det er mange positive sider med å være mindre 😀

    5. Hvor “lav” er du da? Har det samme problemet med negative kommentarer fordi jeg er kun 155cm, og er veldig lav. Har ikke hørt det på bloggen men face 2 face, noe som gjør at jeg blir lei meg, selv om personen “tuller” med det…
      -HaMaHo

    6. Feel u. Er lav selv, og får høre det ofte, enten det er ment som positivt, negativt eller en spøk, så er det slitsomt å få høre det gang på gang, man kan jo ikke gjøre stort mye med det uten å punge ut med masse penger og styr om dem i det hele tatt gjør sånt i Norge. Og som du sier, lært å leve med det, lært å like det, og det kommer med flere fordeler som blant annet å kunne gå med høye heler uten å bli 2 meter høy, uten å bli høyere enn alle i “gjengen”, uten å bli høyere enn typen. Liten å søt er jo bare positivt! Er man liten og søt og har et smil om munnen så får man mye godt med det! 🙂

    7. izic: Det går bra at du spurte. Du visste ikke om det 🙂

      Ah, skjønner akkurat hvordan du har det. Er så dritt at noe som høyde (som man ikke kan gjøre noe med) blir brukt mot en 🙁

    8. Lilly og Maja: Jo, det kan de absolutt! Er ikke det jeg sier 🙂 Men når man er lav har man den unnskyldningen at man kan bruke høye hæler for å bli like høy som de andre..

    9. Har blitt kalt lav så lenge jeg kan huske, og folk har brukt det både negativt og positivt mot meg, men jeg er bare vandt med det. Men er ganske fælt å være snart 18 og 152 cm høy.. Haha, så føler med deg for å si det sånn! 🙂 Men å se positivt på det, gjør alt bedre 😀

    10. Har hørt det hele livet selv, at jeg er lav, og det er jo tilfelle, er jo 1.59-1.60, men det bryr jeg meg ikke så mye om i det hele tatt! Husker jeg tok meg skikkelig nær av det før.. Men nå har jeg akseptert meg sånn som jeg er, jeg liker å være lav jeg! 🙂 Som du sier så har vi jo bare en ekstra unnskyldning til å gå med høye heler! 😉 Og en framtidig kjæreste vil mest sannsynlig være høyere meg selv 😉 Dessuten så ser du ikke lav ut på bilder, og jeg har selv fått høre av andre at jeg ser høyere ut på bilder enn det jeg faktisk er, og det er jo ikke negativt det!

    11. sv: er skikkelig trist igrunn! De tenker jo ikke på at når man blir kalt “dverg, liten, lav” osv kan faktisk såre en person.
      – HaMaHo

    12. Det å være lav er best! Du kan bruke de høyeste hæler også 😛 Liten å søt^^
      Det er faktisk det teiteste mobbere kan si at du er lav… de kan jo like godt mobbe de som er høy og, samme greien!
      ps: du er nyyelig <3

    13. helt enig med deg, er søtt å være liten og lav:) hvem har lyst å se ut som en høy mann lism, greit det finnes pene høye mennesker også men forstår ikke hysteriet med å være høy, lave petite jenter er helt klart finest, alle jenter vil vel se mest mulig feminin ut

    14. Jeg skjønner hva du skriver, men mange av de som kommenterer burde tenke seg om de også. Jeg mener; tror dere ikke at høye jenter blir mobbet også? Er 181 selv, og det er ikke så lett det heller. Alle andre er jo 160-165. Så lenge man er fornøyd med seg selv og har en god holdning, så gjør høyden egentlig ingenting! Har ei vennine som er nesten 20cm lavere enn meg, og vi er jo venner uansett? Greit, vi liker ikke å -stå- sammen på bilder (haha). Det er sykt teit å mobbe folk uansett om de er “lav som en dverg” eller “høy som en skiraff”. Håper dessuten at folk kan drite i de “ugress vokser fortere enn blomster”-ordtakene. Har “dere” det virkelig så dårlig, at det eneste “dere” kan gjøre er å rakke ned på dem som er høyere igjen? Jeg har vært livredd for høye hæler lenge, men det siste året har jeg blitt litt sikrere i det, takket være fullt med inspirerende jenter som stadig vekk beviser at man kan. Når det gjelder gutter også. Jeg liker jo best høye gutter, men dersom jeg hadde funnet en gutt som var litt lavere enn meg og likte meg for akkurat den jeg var – tror dere virkelig at jeg hadde latt han gå for å finne meg en høy drittsekk istede?

    15. HELT enig, jeg er kjempelav selv! Er adoptert og er 1.47 og kommer til å være det RESTEN.AV.LIVET. Hater det kjempe mye og hører hver dag at jeg er super lav og vetduhva – jeg vet det. Har faktisk dårlig selvtillitt pga. det for tror jeg aldri kommer til å se voksen ut. Men du er kjempepen da!

    16. Jeg er 155, og får ofte kommentarer over at jeg er lav. Jeg tar det ikke til meg negativt, da 🙂 Men ja, skjønner at det kan være kjipt! Vi småfolk koser oss med våre høye hæler, hehe

    17. åh, herregud.. Det var sååå deilig å lese det der, jeg mener AKKURAT det samme selv. Er også veldig liten, 150, og kommer ikke til å bli så mye mer enn 156. Kunne ikke sagt det noe bedre selv. Folk sier akkurat det samme til meg, og jeg har også lært meg selv og like at jeg er lav og ikke kommer til å bli så mye høyere, om ikke mirakler skjer. Så har jeg tatt det positivet ut av det, og sagt at da kan jeg gå med så høye hæler jeg vil. 😀 takk gud for at du skrev denne teksten, nå føler jeg meg myee bedre!

    18. Folk pleide også kalle meg lav, jeg vet ikke hvordan det er for jenter å være lav. Men for oss men så kan det bli plagsomt når du møter noen venner som er critiske og høye.
      Når jeg gikk på skolen så hadde ikke folk forventet mye ut av meg, men nå så er jeg eier av et firma. Jeg ser jo de gutta i byen, og jeg kan føle den misunneligheten fra dem.
      Poenget er, de hadde det gøy med deg på skole perioden, men nå så kan du ha gøy med dem resten av livet demmes.
      Beklager for noen skrive feil, det er ikke lett å skrive med touch screen xD

    19. Jeg er Ca.150 og blir nok ikke høyere😭Noe som jeg hater fordi jeg ihvertfall vil bli 155 -165 høy.Selv om det også er ganske “lavt”så er det bedre enn 150!Jeg går bare i 7. Men vet at jeg er ferdig og vokse…:(. Alle vennene mine er rundt 160 og høyere unntatt en som er rundt 150. Hun Også, men hun kommer til å vokse mer…Jeg blir ikke erter og mobbet fordi jeg er lav men folk kaller meg lav og tuller med det men jeg tar det fortsatt tungt!!Har veldig lyst til å bli høyere men sånt kan måned jo ikke velge selv..Har du noen tips om det å være lavere enn alle de andre? 🙁

    20. Jeg er en 1.53 og går første året på VGS og legen sier jeg blir ikke høyere og jeg bryr meg ikke .Du er ikke lav Stina 😉

    21. Hei jeg er bare 12 men har hatt mensen i nesten et år jeg er ferdig utvokst og er bare 1.52 men ariana grande er 1.53 becky g 1.52 nicki minaj 1.57 lady Gaga 1.55 kourtny kadrashian 1.52 ally brooke 1.50 sam i sam og cat 1.57 gjennomsnittet er bare 1.65 så jeg er langt under snittet å det suger fordi jeg eøsker sport men er så lav.å mamma lar meg ikke bruke veldig høye hæler før ungdomskole

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg