Hvorfor være singel

De aller fleste jenter drømmer om å møte drømmeprinse. Gutten som har det sjarmerende smilet og det pene ansiktet. Noen (les: nesten alle) jenter kan bli litt desperate og blinde mens de leter etter den rette gutten. Og da kan man ende opp med en gutt som setter mange grener og regler for en. Så derfor er det viktig å tenke på friheten man har fordi man er singel. 


Hæla i taket, nå fester vi!
Når man er singel kan man feste så mye man vil. Man kan flørte med hvem man vil. Og danse med hvem man vil. Hvor morsomt er det egentlig å dra på byen når man er i ett forhold og kun danse med vennindene sine?  

Highwaste; dislike blant gutta
Hvor ofte hører man en gutt si at highwaste er fint? Jeg har aldri hørt det, og jeg tviler på at det er mange andre der ute som har hørt det. Alt gutter tenker på er å se en fin rumpe i en tight jeans. Highwaste er som regel ikke veldig flatterende på rumpa, da det ser ut som man har en lang rumpe. Men på den positive siden; man ser høyere ut og det gir ett fint fashion utseende. Hovedpoenget er; når man er singel trenger man ikke bry seg om en kjæreste som ikke liker klærne. Man kan gå med akkurat det man selv vil, uten å tenke på en gutt sine tanker. Herlig! 

Man slipper å miste vennindene sine.
Hvor mange ganger har det ikke skjedd at man blir hodestups forelsket, og alle bortsett fra den gutten man liker, blir helt ubetydelig? Jeg har ikke telling på hvor mange av vennindene mine som har fått seg kjæreste og gitt blaffen i vennindene sine. Ganske trist egentlig siden det blir slutt mellom jenta og gutten en dag. Og da sitter jenta igjen uten noen venner.

Me, myself and i time!
Siden du ikke bruker all den dyrebare tiden din på en gutt kan du heller bruke den på en hobby, trening og litt ekstra tid til å ha spadager hjemme. Om man vil ha en hel dag hvor man bare sitter å sminker og fikser seg uten at man skal noe, kan man det. Man får også god tid til å være med venninder. Så en lunsjdate med en venninde er aldri noe problem.

  

Ingen grunn til å ha kjæreste for å ha sex!
Hvor kjedelig er det ikke å bli vekt klokken 3 på morgenen av en gutt som maser på deg om sex? I alle forhold er det nærmeste obligatorisk å ha sex. Men når gutten maser konstant om å ha sex blir det ikke like gøy lenger. Derfor er det mye bedre å ha enten en “friend with benefits” eller bli med tilfeldige hjem fra fylla. Vil ikke anbefale den siste da man kan få sterke ølbriller og våkne opp ved siden av noe som kunne blitt forvekslett med en gris. Kleint. 

Du slipper å ha en konstant opp- og nedtur i følelsene dine. 
Hvorfor han ikke svart på meldingen? Er han utro? Så fine blomster jeg fikk av han, gir han de til meg for å skjule at han gjør noe galt? Og tankene fortsetter.. Selv er jeg en nokså sjalu person, og har ikke lett for å stole på gutter. Så derfor kommer alltid disse tankene inn i hodet mitt. Hvor kjedelig er det ikke å ha hodet fullt av slike tanker, til alle døgnets tider? 

Du slipper å forfalle 
Da de fleste jenter har fanget drømmegutten lar de som regel fasaden falle litt. Det er vel ikke så viktig om man bruker sminke, er det? Joggebukse er deilig å bruke, da er det vel det samme om det ikke er så fint? Fy! Ikke tenk slike tanker når man er i ett forhold. Det værste man kan gjøre er å slutte å trene, begynne å spise drittmat, droppe jeansen og begynne med joggebuksen fordi man er i et forhold. Og plutselig trenger man ikke å imponere verden lenger. 

Gutter som klør seg på balla. Æsj!
Når man har blitt komfortable med hverandre i forholdet kommer som regel de ekle vanene til gutta frem. Å snyte seg mens man spiser, klø seg på balla, prompe, pille på kviser, lukter svett, er hårete og listen på ekle gutteting fortsetter.. Selv takler jeg virkelig ikke de tingene jeg nettopp listet opp. Er så glad for at jeg slipper å ha en kjæreste som gjør slike ekle ting. 

Ikke noe gossip girl med kjæresten 
Det er jo ikke noe å skjule bak en busk at gutter helst vil se på fotball og bilprogrammer. Mens vi jenter helst vil se på gossip girl, top model og sex and the city. Disse programmene kan man bare glemme å se når man er med kjæresten.  

 

Gjerne del dette innlegget hvis du er singel og liker det! 

49 kommentarer
    1. Jeg har kjæreste, men kan fortsatt se på programmene jeg vil og gjøre akkurat som jeg vil – selv om vi bor sammen 🙂 Heh, handler vel mer om hvordan man prioriterer når man har kjæreste 🙂

    2. kjenner meg igjen i ett punkt, det punktet med opp og ned-turer.
      ellers så kjenner jeg meg ikke igjen, men det er sikkert deilig å være singel 🙂

    3. bra innlegg 😉 er ikke enig i alt, men du får frem et ganske bra poeng med at man kan fortsatt nyte livet uten kjæreste, akkurat som man kan nyte livet med en kjæreste 😉

    4. Det er viktig å finne en man trives. Ikke gå for en fordi man vil være sammen med noen og prøve å få noe til å funke selv om det ikke føles rett. Om du faktisk har funnet den rette vil ikke han sette en stopper for ambisjoner og drømmer. Hvorfor skal du forfalle selv om du er sammen med en? Det er helt opp til deg selv. Å gå uten sminke, vil det være det samme som å forfalle? Være komfortabel en gang i blant ved å gå med joggebuske, er det å forfalle? Kjempe fint å fiffe seg litt opp, men også viktig å kunne vise sitt sanne jeg en gang i blant, uten å måtte gjemme seg bak en fasade.. Må si meg enig med kommentaren om at du ikke skal dra alle over en kam.. Det du skriver får det til å høres ut som alle forhold er en dårlig ting og du får det til å høres ut som det er guttens feil. Fordi; i alle forhold er det kun et mas om sex, du forfaller, du kan ikke danse med hvem du vil, du får ikke se på det du vil, du kan ikke gå med det du vil, du kan ikke bruke tiden din til deg, deg og hvem andre? DEG. Feil, det er ikke sånn et forhold skal være…

    5. Den kjæresten du må ha hatt kan ikke ha vært særlig lett å leve med siden dette er synet ditt på det å ha kjæreste..:/
      Jeg har selv kjæreste og har vært sammen med han i litt over et år nå, jeg har fortsatt alle venninnene mine, jeg kan feste så mye jeg vil, jeg kan bruke dagene mine til hva jeg vil, jeg kan se på frustrerte fruer, cogar town, eller hva det måtte være selvom jeg er med han, han ser enten på det sammen med meg, eller sitter på pc’en når jeg ser på tv.. Vi har lange koselige filmkvelder sammen, jeg har en armkrok som venter på meg og tar meg imot uansett hva jeg gjør, og uansett når på døgnet jeg måtte trenge det. Jeg trenger aldri å føle meg alene, for jeg vet han alltid er der.. Jeg kan være så stygg jeg bare vil, for han elsker meg for det. Men betyr ikke at jeg har sluttet med sminke o.l. verden elsker meg jo ikke, så de må jeg fortsatt prøve hardt for å imponere!! Så selvom man er i et forhold betyr det ikke at man ikke har frie tøyler, den eneste grensen man har er at man ikke skal røre, eller flørte med andre gutter. Og når man har en utrolig kjæreste som sitter hjemme å venter på deg har man heller ikke behov for det 🙂
      Vent å se til du får en slik kjæreste, da endrer du nok mening!:)
      Btw, så har du en veldig fin, oversiktlig og bra blogg! Følger den fast:)

    6. Hahahah, elsker dette innlegget! Er så sykt sant! Har ikke kjæreste selv og har aldri hatt det, folk sier jeg må få det, men stresser absolutt ikke! Har selv venner som har fått seg kjæreste og bare har vært med de i en alder av 13 ..

    7. Synes det er litt rart at du kan sitte å si at har man kjæreste kan man glemme å få sett disse programmene. Akkurat som oss jenter så er gutter ulike..

    8. Fullstendig enig i at MANGE jenter blir sånn i ett forhold, men tror også det er viktg å si at det ikke alltid er sånn. Jeg trener, fester, bruker tid på meg selv og resten av punktene ovenfor selv om jeg har kjæreste :)! (jeg blir ikke med random folk hjem å har sex da haha)

    9. Syntes det er bra at du gjør et innlegg om dette, for det er mange ganger man går rundt å tenke hvorfor ha kjæreste, kanskje bedre som singel osv. 😉 Herlig skrevet btw.

    10. Man er mye mer fri hvis man er singel. Men det er også sinnsykt godt å ha en armkrok man kan kose seg i 🙂

    11. Er så enig i det du har skrevet! Jeg har jo selv kjærest og det med at de klør seg over alt å gjør de tingene er noe jeg har merket de siste månende.. Skikkelig ekkelt i begynnelsen, men man blir virkelig vant til det. Og de blir like “rart” som at man kysse…nesten, haha!
      Elsker bloggen din og er fast følger ! <3

    12. Er faktisk uenig i alt du skrev! Ikke frekt ment, men tror ikke du har vært i ett seriøst forhold om du tror det er slik det er å være sammen med en person 🙂

    13. Jeg er kanskje enig i noe av det du skrev, men ikke alt 🙂 Selv har jeg kjæreste og vi begynner å nærme oss et år nå og jeg får den tiden jeg trenger til å pleie meg selv, dra på fester, trene og alt mulig slik. Tror det handler om å finne den rette som du også skrev ja. For da blir forholdet bedre og ting bli lettere 🙂

    14. Jeg er enig i masse av det du skrev , men ikke alt. Jeg mener jeg tror ikke det at viss du har en kjæreste at du klarer å være med den persjonen 24/7, så de timene og dagene hvor dere er ifra hverandre kan du jo ha yourself time og være med venner. Og viss kjærestene du har hatt har vekket deg klokken 3 på natta for å ha sex har du kanskje ikke valgt rett? Du har kanskje ikke snakket for jenter og gutter gjenerelt, men snakket om deg og guttene du har vært sammen med. Er sikkert noen gutter som kunne tatt seg en liten pause fra fotballkampen for å se en episode med gossip girl med deg. Viss ikke han gidder såpass er det jo noe helt annet. Dessuten er det ikke sånn at alle gutter liker fotball ogsånnt. Det hander også om å finne en balanse mellom vennetid og kjærestetid, er jo bare snakk om prioritering. Og hvor herlig er det ikke å stå opp ved siden av drømmegutten for min del kunne jeg godt droppet å danse med randome gutter på byen for det. Men vil også si meg enig noe i av det du skrev! 🙂

    15. Må si jeg er veldig uenig i mye av det du skrev og syntes at du også må tenke over hva som kan være bra i et forhold ikke bare det negative. Det er både opp og nedturer i et forhold men så lenge man elsker hverandre på en god måte og har tilitt til hverandre så går det stortsett bra også. Du burde også tenke over at det også finnes jenter i verden som er ute etter sex og osv er ikke bare gutter som er slik. Alle folk er forskjellige og mener det er feil av deg å dømme gutter på denne måten måten du sier det på virker som t du tror at alle gutter er like og at det liksom ikke skal være noe bra med gutter

    16. Det var mye bra i dette innlegget, og jeg la merke til at du la trykk på du ikke tok alle under samme kam her men er fortsatt litt uenig på noen ting! Fordi når man er i et forhold må man GI og TA føler jeg da! Jeg har hvert sammen med en gutt i ett år nå og han er super fotball gal. Men han maser ALDRI om å se på fotball når jeg er med han. Da venter han til jeg har dratt hjem eller en annen dag for å se kampen senere og vi sitter å ser på serier som One tree hill og sex and the city sammen fordi det er noe jeg ønsker. Uten at han forventer at han skal få se en fotballkamp etterpå, selvfølgelig ser jeg jo på fortball med han fordi jeg har fått min vilje og han skal selvfølgelig få se på noe han vil han å men jeg blir aldri tvunget hvis han merker jeg ikke har noe lyst.. Det er sånn jeg mener ett forhold skal fungere, og man skal ALDRI droppe venninner på grunn av ny kjæreste, man må lage tid til alle, både kjæreste og venninner. Og hvis typen nekter deg å gå i hvilke klær du vil ha på så elsker han deg ikke for den personen du er men for hvordan du skal se ut etter min mening!
      Er veldig fan av bloggen din og du skriver om så utrolig mye bra som helt sikkert hjelper mange jenter opp og frem som blant annet meg.

    17. Hadde kjærste som maste litt for mye på meg om sex og sånne ting ble litt mye festing i helger hos han jeg kom ingen vei med han og kom ikke videre heller nå er han gift og hu må slite med den dårlige ånden hans jeg er glad for å være singel slipper sånne uvaner av det gutter gjør.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg