Hvordan bli kvitt kviser

Utrolig mange av dere spør meg hvordan dere skal bli kvitt kviser. Så da tenkte jeg at jeg kunne lage ett innlegg med mine tips. Jeg er ikke noe hudlege, så jeg er ikke noe ekspert. Men disse tipsene har hjulpet meg og mange andre. Det som er viktig å vite er at kviser går som regel ikke bort over natten. Det tar tid å behandle de og man må være tålmodig. 

 

1. Du er hva du spiser!
Hvis du spiser kebab, burger og godteri hele tiden er det ikke rart hvis du har mye kviser. Sukker og hvitt mel gjør at man kan få kviser. Kvisene man får i pannen kommer som regel fra hva man spiser. Så hvis man sliter mye med kviser i pannen, er dette på grunn av kostholdet. Prøv å hold deg hele unna hvitt mel og sukker i 2-3 uker. Hvis det blir bedre er mel og sukker grunnen til at du får kviser i pannen. 

2. Rens huden din!
Dette er noe jeg alltid har vært dårlig på. På kveldene satt jeg oppe veldig sent, og orket såvidt å gå opp for å pusse tennene. Når jeg var på fylla orket jeg heller aldri å ta vekk sminken. Men det er faktisk utrolig viktig å ta av seg sminken før du legger deg. Rens huden din både morgen og kveld. Da får du vekk alle bakterier, sminke og annet smuss som ligger på huden. Som ville gjort huden verre hvis det ikke hadde blitt renset vekk. 

3. Hold det rent!
Pcer, telefoner og sengetøy er ekstreme bakteriekilder. Huden din liker svært lite å få alle bakterier på seg. Når huden din får mye bakterier på seg kan du få kviser av det. Skift derfor sengetøy minst 1 gang i uken for å unngå at det blir for mye bakterier der. Ta litt antibac på en serviett og gni det over pc, telefon og andre ting du bruker mye. Vær også nøye med å vaske hendene ofte. 

4. Sminke 
Sminke er mye av grunnen til at man får kviser. Dersom man bruker en foundation som tetter igjen porene dine vil du få kviser. Hold deg også unna billig produktene. Jeg vet det frister veldig å spare penger når det kommer til sminke. Men jeg snakker av egen erfaring da jeg sier dette, hold deg unna H&M foundation og pudder. Jeg brukte pudderet fra H&M før og jeg fikk mye kviser fra det. 
Det er også utrolig viktig å holde sminkekoster rene. Koster/svamper man bruker til flytende sminke(foundation og concealer) bør man vaske hver gang man har brukt de. Pudderkoster bør man vaske 1 gang i uken. Trykk HER for å se hvordan du kan vaske sminkekostene dine. 

5. Finn ut hvordan hudtype du har. 
Jeg har alltid trodd at jeg har hatt fet hud. Og har derfor brukt sterke kvisekremer for å få ordnet opp i kvisene. Men egentlig hadde jeg blandingshud. Som betyr at jeg må bruke milde og skånsomme kvisemidler. Hadde jeg funnet ut dette tidligere hadde det spart huden min for mye kviser. Men nå er det på bedrigens vei! Thank god! Så dra til noen som kan hjelpe deg med huden din. Esthetique er veldig flinke! Gå dit uten noe sminke i ansiktet. De kan da se hvordan type hud du har, og hvilke produkter du trenger for å gjøre den bedre

6. Vitaminer
De færreste får i seg akkurat det de skal ha gjennom kostholdet sitt. Det er derfor kjekt å bruke vitamintilskudd. Ta B-Vitaminer hver eneste dag. B-Vitamin styrker hår, hud og negler. 

7. Er det for ille..
Hvis du har ekstremt mye kviser anbefaler jeg deg å gå til legen. Legen kan gi deg resept på midler som ordner opp i kvisene dine. 

8. Stress ned!
Hvis du har mye kviser på kinnene skyldes dette stress. Hvis du stresser for mye gjør dette at kroppen kommer i ubalanse og du får kviser. Pass også på at du får nok søvn. 

9. Hold deg unna alkoholen
En fyllekule kan gjøre så mangt når det kommer til utseendet. Ikke bare stopper alkoholen opp forbrenningen din. Men du spiser også mye drittmat når du er på fylla. Nattmunchen kan resultere i at det oppstår enda flere kviser. Selve alkholen er heller ikke bra for huden din. Så hvis du absolutt skal på fylla med jentegjengen; drikk minimalt med alkohol, hold deg unna fyllematen og rens huden din før du stuper i seng!

10. Drikk vann!
Dette er noe jeg har blitt veldig flink på. Jeg har alltid med meg en vannflaske når jeg skal ut. Så jeg lett kan drikke vann. Jeg har også minst 10 påfylte vannflasker på rommet mitt. Så jeg hele tiden kan drikke vann. Uten vann tørker huden din inn, og den sprekker opp. Når huden sprekker opp kommer det bakterier under huden og man får kviser.  

 

♥ Sliter du med kviser?

 

Love Stina <3

57 kommentarer
    1. Dette var utrolig gode tips Stina! 🙂
      Jeg drikker selv utrolig mye vann, og jeg merker det at kvisene ikke engang tørr å komme frem, hehe.
      Vann hjelper veldig godt om man sliter med kviser, selv om jeg aldri har slitt med det.

    2. Herlig 😀 Hva slags hudprodukter bruker du? Og hvis du får en kvise, hva tar du på for at det skal gå bort?

    3. Jeg sleit/sliter med kviser, men har ikke drikket brus eller spist sjokolade på mange månder, og da har huden min blitt helt ren! Jeg spiste litt sjokolade i en bursdag,og da kom det med engang..
      Holder meg unna søtsaker egentlig 🙂

    4. Veldig bra tips! Men PC-er og telefoner med touch-skjerm/ musepad mister sensitivitet om man gnir alkohol på det, så ville styrt unna akkurat det. Jeg har brukt antibac-servietter på PC-en min og musen er mindre sensitiv pga det…

    5. VikenDesigns: Hmm, har aldri hørt om det jeg :S Jeg har brukt det på både pcen og iphonen min lenge, uten problemer. Men da skal jeg være obs på det fremover 🙂

    6. Litt, men ikke sånn veldig. Vet egentlig ikke hvilken hudtype jeg har egentlig heller, har aldri tenkt noe spesielt på det egentlig, ikke før for noen uker siden elns da stefaren min spurte meg om det da jeg fikk en toner av han. Men det er det vel kanskje veldig lurt å vite :p

    7. Gode tips! Jeg sliter ikke med så mange kviser nå, men jeg har masse arr i ansiktet etter at de har godt inn igjen/at jeg har klemt på de. Dette er så fryktelig irriterende, og det er rødt. Har du noen tips eller har opplevd dette? Det er trist å måtte dekke meg til med dekkrem bare for å stå opp og gå ut av huset 😉

    8. Jeg sliter veldig med urenhud og kviser! har prøvd så si nesten alt av rense produkter men det har ikke hatt noe sånn efekt. var hos hud lege fikk krem der på resept den funka heller ikke.. Men som du sier man må være nøye med og rense huden og det har mye med hvordan sminke man bruker osv. Men jeg skal prøve tipsene dine!;)

    9. Hei 😀 Stili blogg!<3
      Eg slitt masse med kviser, og eg hater det ! Eg synst det ødeleger utesenet mitt 🙁
      Men går det ann å bruker mineralsminke ?

    10. mel og sukker og for lite søvn er helt sikkert derfor jeg har fått kviser! takk for tipset 😀

    11. Hei, er ei jente på 13 år og hater kviser som jeg har på pannen… og blir småirritert når venner nevner at jeg har mange kviser på pannen.. er dette pga. puberteten eller? Og hvor lang tid tar det før det går vekk? Får panikk her D:

    12. Veldig gode tips! Du reddet dagen min:D
      Men et lite spm: tror du man får kviser av å bruke øyesminke slik som mascara f eks?

    13. Tuuuuuuusen takk for fine råd!!
      Dette var veldig nyttig. Jeg er ikke så ille på å lese blogger, men du har fått deg en ny leser!
      Jeg smører meg med kvisekremen Basiron nå.
      Har vært hos legen og han anbefalte p-pillene Diane (Som både fungerer som prevensjon på grunn av kjæresten min og sterkt anbefalt for de med kviser) og kremen kvisekremen Epiduo.
      Gleder meg sånn til sommeren. Da skal jeg drikke masse vann (som du anbefalte) og sole meg så huden min blir kjempe fiin og brun. Noe å anbefale er å ikke bruke oljebaserte fuktighetskremer om du har veldig fet hud, men heller bruk vannbaserte. kremen Epiduo skal ha en tørrhets effekt nemlig.

    14. Jeg har noen små kviser på nesa… Kan du værsåsnill gi tips til å bli kvitt de? Skal jeg bare la de være, eller skal jeg gjøre noe med de? Trenger seriøst hjelp, har hatt de stygge kvisene i mange uker nå, jeg må liksom klæsje på masse concealer og foundation…

    15. Jeg googlet nettopp tips mot kviser, og fant deg. Noen av rådene dine var velkjente, men det var også mange nye. Skal heretter begynne å prøve meg på det, så får vi se om det funker.
      Var til legen som ga meg resept på Epiduo kvisekrem, og huden min tørker ganske mye ut. Da bruker jeg et franskt merke til å fukte huden tilbake til normal. I tillegg er jeg veldig forsiktig da jeg bruker Epiduo og smører på veldig tynt lag, grunnet solarium.

    16. Utrolig gode tips, kommer definitivt til å prøve dette:) sliter egentlig ikke med kviser jeg får bare noen avogtil men i det siste er det blitt verre så akkurat nå så er jeg veldig desperat etter å få de vekk…

    17. Ja, jeg sliter med kviser!
      Har de overalt og hater de.
      Jeg har vært på hudpleie, og det anbefales, huden min ble mye bedre!
      Tips: Man svetter mye på natten uten at man merker det. Bytt putetrekk en gang i uka, og snu den mitt i uka.

    18. jeg sliter veldig med kviser rundt haka og i kinnene, men jeg klarer bare ikke stresse mindre pga skolen. jeg skal begynne i 8 og jeg er så nervøs og stressa.
      og jeg får alltid kviser rundt mensen… irriterende
      jeg er 13år

    19. EG har siiikt masse kviser på på en jeg prøver og bli kvitt dem men det går ikke EG tenker veldig ofte på dem EG har fått mange tips av mamma men det funker ikke mamma seier : spis frukt spesielt eple og apelsin. Har til å med kjøpt en krem som EG tar på vet kveld og natt får og fjerne kviser emn det hjelper ikke pliiiss svar meg EG må få svar på kva skal EG gjøre ������

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg