UTSEENDET VS. PERSONLIGHET

Mange sier at personlighet betyr mer enn utseendet. At utseendet er kun en bonus som kommer i tillegg til en god personlighet. Mange sier også at de som ser bra ut kun er ute etter sex, og ikke etter forhold. Men er det virkelig sånn at hvis man har utseendet med seg er man dømt til å være player?

 

Førsteinntrykket.
Før man blir kjent med en person dømmer man de etter utseendet. Hvem vanlig jente ville gått bort til en sinnsykt stygg gutt og sjekket han opp? Svaret er ingen. Jeg er ganske sikker på at det er slik med guttene også. Uten at jeg skal si noe helt med sikkerhet, siden jeg ikke er gutt selv. 

 

Det å tenne på sin egen kjæreste.
For at man skal ha et forhold til noen må man føle seg tiltrukket av den andre i forholdet. Man må kunne tenne på personen og man må heller ikke være flau over utseendet til personen. Så her betyr utseendet en del. Utseendet må jo selvfølgelig falle i smak. Hvem vil vel bli kvalm hver gang de ser kjæresten sin?

Når sminken og voksen i håret kommer av, liker man fortsatt kjæresten sin da? Jeg syns at man også skal like kjæresten sin helt naturlig. Man skal ikke måtte se helt perfekt ut hver gang man er sammen, må man?

 

Godt utseende = Dårlig i senga?
Mange sier at de som har et godt utseende er dårlig i senga. Dette er fordi de med godt utseendet ikke trenger å jobbe noe, når de har fått noen til sengs. Fordi her holder det å være pen. Det sies også at de som ikke er kjempepene men heller normale er veldig gode i senga. Dette er fordi de bryr seg om andre og ikke bare om seg selv og sitt eget utseende.

                         

Langvarige forhold.
I et langvarig forhold er det viktig at man liker både utseende og personligheten til hverandre. Man kan ikke konstant krangle med hverandre. Begge skal jobbe like hardt for hverandre og man skal ikke bli kvalm av sin egen kjæreste. 

 

Hva er god personlighet?
Når jeg får det spørsmålet er det mange ting som popper opp i hodet mitt; Snill, gavmild, jobber for meg, pus, romantisk, beskytter meg, viser at han er glad i meg. Jenter, nå har jeg nettopp forklart drømmeprinsen. Men finnes han? Finnes det virkelig en gutt/mann der ute som er villig til å gjøre alt for deg? Som sender deg sms midt på natten bare fordi han ikke får sove fordi han savner deg. Jeg og så mange andre jenter lever i håpet om at han finnes der ute.

Men for at han skal ha verdens beste personlighet, må vi da droppe det gode utseendet vi alltid har sett for oss at han skal ha? God, i hope not.

 

Utenfor sin egen rank?
Det er her mange gjør feil. Mange tror de er enten mye penere eller styggere enn de er. De tror at hvis man skal finne noen å være sammen med, må de være mye styggere enn de normalt ville datet. Bare for at de skal ha en bedre personlighet. Men er man virkelig nødt til å gå så langt utenfor sin egen rank? Jeg synes ikke det. Selvfølgelig, vi har de jentene som blir sammen med en gutt som er mye styggere enn de selv. Bare fordi han har en god personlighet. Men det vil jeg si er å ta til takke med det man får der og da.

 

Min mening. 
Jeg synes at den man skal være sammen med burde ha en god personlighet. Han må også se noenlunde ut som meg selv i rank. Nå er jeg kanskje over middels opptatt av utseendet. Men hei, jeg er i alle fall ærlig. Sier det som det er. 

Men tilbake til det jeg snakket om. Jeg forklarte litt lenger opp hvordan jeg syns personligheten til en drømmegutt skal være. Men jeg syns det er viktig at dette går begge veier. Hvorfor skal jeg forvente å bli behandlet som er dronning hvis jeg ikke behandler gutten/mannen som en konge?

              
 

                                         

 

♥ Hva syns du teller mest, utseende eller personlighet?

 

Love Stina <3

44 kommentarer
    1. det er jo litt begge deler.. utseendet teller jo ganske mye, er jo tross alt det første du ser 🙂 men personligheten teller det meste

    2. Begge delene har noe å si , men synes at man ikke skal være så rask og dømme bare ut i fra utseende..

    3. Utrolig bra skrevet og jeg er helt enig! Alle jenter drømmer om Mr. Perfect, og jeg er optimistisk. En dag finner han meg, han har den perfekte personligheten og en kropp man bare kan drømme om!
      hahaha, wooh jeg gler meg (a)

    4. Synes det er ganske teit at man blir dømt etter utsende først, også at hvis man har et bra utsende da, så blir man tatt som player :L Er ganske enig i deg i kjærligheten, haha. Jeg og kjærsten min har ikke kranglet en gang enda, noe jeg syns er bra. Men ialfall, bra innlegg 😀

    5. Bra skrevet, er veldig enig i det du sier! Jeg slet med dårlig selvtillitt fordi folk sa at jeg var stygg og sånt, og vennene mine brydde seg bare om utseende og dømte folk hele tiden. Jeg husekr at en dag jeg var nedfor for utseende mitt sa pappa til meg: “Det er utsiden som gir det indre en sjans, men det er innsiden som gir det ytre sin glans”. Det varmet så veldig, og nå lever jeg opp til det mottoet selv 🙂 Utseende har ingen betydning, så lenge man trives med personen ellers ;D

    6. Jeg mener det er begge deler som telles men personligheten er vel det som er mest viktig for meg, man må bare vente og se når den perfekte parneren dukker opp.

    7. Begge!!
      Man må jo føle seg komfortabel med kjæresten sin. Det er ikke alltid like koselig å kysse en som ser helt for jævlig ut, men har en super personlighet.

    8. Bra skrevet! Jeg mener selv personlighet er viktigst. Men det må være en kombinasjon mellom begge deler,som du sier, ingen går til en drit stygg gutt. Det er jeg helt enig i. Men hvem ville vel vært sammen med en kjempe kjekk gutt som behandler deg som shit? Det er bare en kombinasjon som må være der!

    9. enig , man går ikke bort til noen og spør om nummeret deres om man synes de er stygg ;P
      ikke jeg hvertfall…
      verden blir egentlig styrt av besettelsen om å være perfekt -.-

    10. Jeg syns begge to er viktig jeg, men er visse ting jeg legger merke til først. Som personlighet, det er sykt viktig, også kommer ting som utseende, klesstil osv 🙂

    11. Jeg drømmer om gutten med den perfekte personligheten OG det perfekte utseendet. Dermed dømmer jeg fort på utseendet, desverre… jeg syns det er dumt selv, men jeg vil ha en gutt som er dødspen, haha, og han må være lik meg selv på så mange måter… lurer virkelig på om han finnes! 😮

    12. bra skrevet! jeg syns at man burde gå etter personligheten til en person, men også utseende for man må jo tåle ansiktet til den du skal dele matbordet med resten av livet, men personligheten teller kanskje litt mere!?

    13. Jeg synes kanskje personlighet teller 70 % + og utseende 30 %, sånn ca! Man kan ikke si at utseende ikke teller i det hele tatt, for det er jo det første man eventuelt blir tiltrukket av. Men personligheten er det som eventuelt får deg hodestups forelsket i en person, og er såklart det aller aller viktigste! 😉

    14. Begge deler teller! En sykt fin gutt med crappy personlighet er det nok ikke mange som hadde hatt et langvarig forhold med.. Veldig bra skrevet!

    15. Personelighet. Men det er jo ikke så ille og ha en kjæreste som ikke ser så verst ut.
      Men.. Noen ganger dømmer man desverre en person av utseendet.
      Har selv gjort det en gang, men jeg gjør det heldigvis ikke mer nå. Det er mer ved en person enn utseendet. <3

    16. Go lesbian! For å si det sånn, de eneste menene jeg noen gang har “flørta med” før jeg kom ut av skapet, var egentlig drittsekker som ga faen i alt annet enn seg selv.
      Nå har jeg verdens nydeligste jente, som er som en jente-verson av “drømmeprinsen”. Mye lettere å finne noen som man virkelig faller for. For hun har som regel de samme tenkene og følelsene som meg selv. Hun kan faktisk sende en melding til meg midt på natten hvor det står at hun ikke får sove fordi hun savner meg!
      Jeg vil si at jeg går mer på personlighet enn utseendet. Men jeg kan veldig lett se mennesker. Jeg kan se hvem de er, uten å kjenne dem. Jeg går ikke etter stilen, men kroppsspråket. Og det kan si mye! Men jeg skal og si at hvis jeg smellfin jente går forbi, så snur jeg meg etter henne. Men det sies også at jo mer selvtillitt du har og jo gladere du er, jo bedre ser du ut. Og det er sent.
      Men om du er forelsket i noen, driter du også i hvordan han/hun ser ut. For for deg er vedkommende perfekt. Det er hvert fall sånn jeg mener det skal være.

    17. Lone Elena Uvaas:Hehe, hørtes ut som en god idè! Bare kjipt at jeg ikke er tiltrukekt av jenter på den måten. Men kan tenke meg at det er mye lettere å være sammen med en jente, istedet for en gutt!

    18. Jeg syntes at personlighet har mest å si, uten tvil. Jeg faller som regel ikke for personer ved første blikk. Så klart kan jeg syntes at noen er kjekke, men det gjør ikke at jeg får lyst til å prøve meg på dem. I starten syntes jeg ikke kjæresten min var spesielt kjekk, men når jeg ble godt kjent med han, så ble han plutselig verdens kjekkeste i mine øyne.. Rett og slett fordi jeg likte personligheten hans.. Merkelig det der 🙂

    19. Vel, det første du ser ER jo utsende og det er ikke akkurat dårlig om en kjempekul gutt ser bra ut, men helt klart personlighet.
      Altså, folk som er fine og VET de er fine har jo ikke noe særlig ok personlighet, way to cocky.

    20. Same shit… Når du møter en gutt, som er grise morsom, alltid blid, kjempe snill, du faller pladask…… Da har ikke utseende en dritt å si! 😉
      Er du forelsket så er gutten deilig uansett.. Hørt om at sexen blir bedre hvis man er forelsket, eller er i et forhold? Lifes that way! 🙂

    21. CUT THE CRAP FOLKENS! Hvorfor må dere i det hele tatt diskutere det temaet her? Det er jo bare et bevis på hvor overfladiske og forfenglige dere er. selvfølgelig er det ingen som tenner seksuelt på en som er sykelig overvektig og har råtne tenner men trenger vi i det hele tatt å diskutere det? Kjærligheten er uansett viktigst og når den er der så blir den du elsker til verdens vakreste uansett 🙂 Det finns viktigere ting å bry seg om. Peace and love

    22. Helt enig angående sex temaet. Jeg håper på at det ikke er sant, men har fortsatt ikke blitt motbevist! :/ Litt kjipt når jentene er så pene, så blir de helt lamma i en så kjær stund!
      Fra en gutts standpunkt så vil jeg si at førsteinntrykket har enten alt å si, eller ingen ting. Mange gutter snakker kun om utseendet, og de resterende snakker kun om hvor god jenta er (ikke senga 😛 ). Er ikke så mange drømmeprinser igjen der ute som kommer med den fulle pakka, der du får utseendet og en god personlighet.
      Meeen, jeg er ganske sikker på at om dere jenter tar dere tid og ikke haster kjærligheten, så kommer den rette etterhvert. Han trenger nødvendigvis ikke være den kjekkeste hollywood stjernen, men han kommer til å koble med dere som ingen andre kan!
      Jeg tror på sann kjærlighet på et psykisk nivå, der god sex og alt annet bygges sammen til perfeksjon av begge parter i forholdet! 🙂
      Det viktigste for meg er at jenta har et godt hjerte fremfor et godt utseendet.. Det blir vel bare en bonus på veien!
      En som forstår deg, og vet hva du tenker før du sier det er alltid best fremfor en kjekkas som bare sitter der. Det har vi nok av i vigelandsparken 😉
      Fred ut! May Love find us all 🙂

    23. Selvfølgelig begge deler! Jeg har vært en av de som følte de måtte holde seg i sin liga liksom, og det er grusomt å tenke på, selve konseptet liksom… Jeg hadde aldri klart å vært sammen med, og ihvertfall ikke vært intim med en jeg ikke ble tent av :S Men jeg har finni en rar match, en som ikke er dritkjekk, men har en spesiell sjarm som fungerer på meg, og han er overraskende lik personligheten til Prince Charming som du beskrev :S

    24. Personlighet er deffinitivt det viktigste for min del, men utseendet er det første man ser og finner ut om en person så at det teller når man velger om man skal snakke med han/henne eller er jeg også ganske sikker på. Selv kjenner jeg noen som har enten bare utseendet eller bare personligheten, men de fleste jeg kjenner har stort sett begge deler.

    25. jeg syns personlighet har mest å si og at hvis man liker noens personlighet liker man automatisk utseendet etterpå:)

    26. Jeg er enig med deg. 🙂 Både personlighet og utseende spiller inn. Det er viktig å være tiltrukket av kjæresten og finne han eller hun attraktiv. Personligheten er også viktig. En må komme godt overens med hverandre, ha det koselig sammen og ha lignende interesser.
      Så i følge mitt syn, så er både personlighet og utseende viktig. Noen mener bare personlighet er viktig, men jeg er kresen. Hadde ikke tatt hva som helst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg